Oväntade kommentarer

Kom på en till rätt oväntad kommentar, eller händelse kanske, som min kompis fick när vi gick i skolan för några år sedan. Vi hade just fått veta att vi skulle ha ett projektarbete och satt och planerade inför det. Min kompis hade nyss fått hem en hundvalp och tänkte att hon kunde ha ett projektarbete om hundens utveckling och framsteg. Fram kommer läraren och kommenterar det hela som en genomusel idé. Vi båda blir rätt paffa, men åtminstone jag tolkade (eller ville tolka) det som att läraren menat att själva idén var för svår. Istället bestäms det att vi ska samarbeta för att göra saker och ting lättare.

Igen får min kompis höra att det är en dålig idé, att hon är dålig och aldrig kommer klara av arbetet, att hon inte kommer nå upp till godkänt, att hon bara kommer förstöra och att det inte är lönt att hon försöker ens. Att hon är misslyckad.

Detta inför hela klassen dessutom.

Min kompis blir helt knäckt och springer gråtandes därifrån. Direkt vänder sig läraren mot mig med orden "Du ska väl inte jobba med henne?" i en mycket nedlåtande ton. Minns inte vad jag svarade, men det var inget trevligt i alla fall. Var så otroligt arg.

Vi fick en liten revansch när vi sedan fick MVG på det arbetet. Läraren sa aldrig något negativt igen om min kompis.
 
Kommer du från Kristinehamn Sasse?
Nej men jag gör. I femman gickjag i en klass där alla utom 2 bodde i samma nybyggda villaområde på ett berg med extra allt. De andra två bodde i lägenheter i ett normalt hyreshusområde. En blind kille bodde i villaområdet bland alla äppelkäckt välartade barn. Han hette a. De i hyreslägenheterna hette b och c.
Vår klass kom till tv racet med vi i femman.
Vår klassföreståndare Lena tog upp med oss olika alternativ till hur vi skulle kunna bestämma vilka som skulle representera klassen.
Så här minns jag det.
" vi kan lotta. Eller så kan göra ett prov och de som har bäst får åka. Det är de alternativ jag ser för ni är så jämna. ELLER så kan vi skicka a, b och c....!!!!! Nu skrattar hon böjer sig ner och några andra skrattar.
Jag hoppades att jag mindes fel så jag tog upp detta både på 10, 20 och 25 års festen då faktiskt alla kommer på åtminstone 2 utom a,b och c och alla minns samma. Min pappa anställde b och hon jobbade där i drygt 20 år. Jag har inte tagit upp mobbningen men jag har bett om ursäkt ihop med min dåvarande kille och hon blev glad för det.
Jävlar vad konstigt och efter det var på den skolan då.
 
Nej jag bara skojade om er knäppa lärare. Tänkte att lärare som kränker elever inför andra är från Kristinehamn allihop.
 
jag fick en fejjan kommentar haromdagen av en "god" van. Hon var glad over att jag bor en 13timmars flyresa bort fran maken :crazy: tydligen skulle hon inte klara av om jag skulle bli gravid, sa da ar det ju tur att maken ar sa langt bort att det inte kan handa :eek: (hon ar medveten om att jag inte ens vill ha barn).

Hon var som vanligt dyngfull sa jag sa at henne att ga och lagga sig. Om man nu vill ha barn kanske man skulle ordna upp sitt eget liv och inte vara missunnsam nar vanner runtomkring en far barn :meh:
Det där känner jag igen lite. Jag har två vänner på fb (systrar) som fällt ett antal konstiga, ja rent elaka kommentarer på senare år. Ett kom när jag låg på BB med andra barnet och la ut en notis om att jag fått barnet. Mitt ibland alla "grattis", "å vad gulligt", "vad kul, grattis" kom hon med sin kommentar. Jag tror den var riktad till den ovanför hennes. Den personen skrev "ååå, grattis. Jag blir avis och vill snusa på bebis" eller något liknande. Då skrev hon: "de som är friska har massor av önskningar, vi som är sjuka har bara en!". Jag antar att andemeningen var "tänk om mitt minsta bekymmer var att vilja snusa på bebis. Ni som är friska har det så bra och vi med kronisk sjukdom har ett helvete." typ.
Systrarna har en kronisk sjukdom och kan inte själva få/skaffa barn. Har stora problem med värk mm. MEN det är ständigt detta; om någon skriver att de har en jobbig hosta eller förkylning, om någon beklagar sig över vädret, om någon är nervös inför en tenta så kommer det någon halvspydig kommentar om att man verkligen inte borde klaga.

En gång skrev den andra systern och frågade om jag har kvar mina katter. Svaret var nej och då frågade hon om jag/vi inte skulle ha nya. Jag svarade "nej, det går inte tyvärr för min sambo är allergisk". Då fick jag svar med STORA BOKSTÄVER att jag minsann skulle vara TACKSAM för jag hade faktiskt barn och den lyckan kunde inte hennes stackars syster som faktiskt ÄLSKAR barn få uppleva. Jag svarade bara att det faktiskt inte var någon katastrof för mig att jag inte kunde ha katt, bara ett svar på hennes fråga. Och att jag är tacksam för mina barn.

Senare samma år fick jag i princip en utskällning via chatt för att jag inte bjudit den här barnälskande syrran på vårt barnkalas. Eeee, hur många bjuder en gammal festkompis som man inte träffat på över 10 år på sitt barns 4årskalas? Jag bjuder inga av MINA vänner på barnkalas; då bjuder jag människor som BARNEN känner.

Numera är de sorterade så att de bara ser om jag skriver "offentligt" på fejan så slipper jag få några dumma kommentarer mer.
 
Hästarna drog omkull mig igår med en axel urled som följd. Sitter på en bro och " svävar in och ur dimman" pga av smärtor och är ordentligt blek när ambulanspersonalen når platsen. Den ena personalen hämtar båren medan den andra tittar på mig och säger "är det lagligt att ha så där långa ögonfransar?!" I töcknet tänkte ja bara "ja om jag inte föddes olaglig" men i verklighet fick jag nog på min höjd fram ett halvt leende :p Jag förstår ju att hon provade muntra upp mig men just då lät det bara så konstigt i mitt huvud :D

Kan förresten meddela att jag vart sjukskriven hela jäkla sommaren så de var det sommar jobbet :(
 
Var på ett läkarbesök för mina magsmärtor varpå läkaren utbrister:
"Herregud vilken slät panna du har! Är det botox?" :eek:

Följt av:
"Jag har aldrig sett någon med SÅ välutvecklade käkmuskler!" :eek:

Detta följs upp med att han känner på både min panna och käken.
Kan tillägga att jag är fri från botox ;)

När jag väntade på bussen en gång kom en kille fram, sträckte över en ros och sa: "Snälla, säg att du inte har en pojkvän!"

Sen var mamma rätt rolig häromdagen när vi möttes:
"HERREJÄVLAR vilka stora bröst du har!"

Min mamma som inte ens svär :D
 
Kan förresten meddela att jag vart sjukskriven hela jäkla sommaren så de var det sommar jobbet :(
OT, men glöm inte att kolla upp dina eventuella rättigheter om pengar från jobbet och försäkringskassan noga. När jag skadade mig förra sommaren och inte kunde jobba alls hävdade både chefen och den första jag pratade med på försäkringskassan att jag inte hade rätt till något alls eftersom det bara var ett sommarjobb, men jag stod på mig och till slut visade det sig att jag hade rätt att få pengar från båda. Det gör ju en del skillnad ekonomiskt även om det inte blir som om man hade kunnat jobba :).
 
OT, men glöm inte att kolla upp dina eventuella rättigheter om pengar från jobbet och försäkringskassan noga. När jag skadade mig förra sommaren och inte kunde jobba alls hävdade både chefen och den första jag pratade med på försäkringskassan att jag inte hade rätt till något alls eftersom det bara var ett sommarjobb, men jag stod på mig och till slut visade det sig att jag hade rätt att få pengar från båda. Det gör ju en del skillnad ekonomiskt även om det inte blir som om man hade kunnat jobba :).
:bow: Tack har suttit med det där idag och försäkringskassan sa att de bara inte visste vem som skulle betala och vad som skulle betalas pga att jag fick sommarlov från universitetsstudierna i söndags, och jag var inte schemalagd på jobbet först på torsdag nästa vecka så hon mena att jag teoretiskt sett ska gå som arbetslös och att jag därför får invänta domen från handläggarna om hur det bli med ersättning, så bra att ha lite kött på benen om de bli nå strul.
 
:bow: Tack har suttit med det där idag och försäkringskassan sa att de bara inte visste vem som skulle betala och vad som skulle betalas pga att jag fick sommarlov från universitetsstudierna i söndags, och jag var inte schemalagd på jobbet först på torsdag nästa vecka så hon mena att jag teoretiskt sett ska gå som arbetslös och att jag därför får invänta domen från handläggarna om hur det bli med ersättning, så bra att ha lite kött på benen om de bli nå strul.
Om arbetsplatsen har kollektivavtal så kan du ha rätt till ersättning från en avtalsgruppsjukförsäkring också.
 
Kom på när jag var hos en läkare pga smärtor i ena njuren.
Läkarens kommentar: Man kan inte ha ont i njuren. Jag tror det sitter mellan öronen på dig!
Jag: :eek::confused::cry:

Nån vecka senare på akuten, eftersom jag inte stod ut med smärtorna, visade det sig vara njursten.
 
Kom på när jag var hos en läkare pga smärtor i ena njuren.
Läkarens kommentar: Man kan inte ha ont i njuren. Jag tror det sitter mellan öronen på dig!
Jag: :eek::confused::cry:

Nån vecka senare på akuten, eftersom jag inte stod ut med smärtorna, visade det sig vara njursten.

Fantastiskt. Men kanske det satt mellan öronen på dig ändå: är du helt säker på var njurarna egentligen är belägna? :cautious:

Inspirerad av din berättelse lånar jag en från min far: Han fick en stooor (otäck! :yuck:) bula på magen, "under naveln" typ, väldigt uppenbart navelbråck. Går till vc-läkare som tittar, klämmer, funderar och konstaterar: gallsten. :confused: :bow:

Second opinion, sjukhuset: navelbråck.:cool::D
 
Tränar bugg tillsammans med bla en man som deltog i samma danskurs som mig förra helgen.
Där fick alla varsin likadan ryggsäck och för att jag skulle ta rätt ryggsäck så satte jag efter första dagen en namnbricka på min.
Jag visade detta för denna man och han sade att "det där är så väldigt mycket du".
Han känner mig inte alls privat och
jag fick inte tillfälle att fråga vad han baserade sitt uttalande på. Men jag har inte kunnat släppa detta, blev för nyfiken!
Nästa tillfälle måste jag fråga! Ska bli intressant att höra svaret. Man kanske blir förvånad.
Man har ju ofta ingen aning om hur andra människor uppfattar en.
 
Jag tittade in till bästa kompisen på en fika, det var en hel del folk där som det alltid var på den tiden, hennes barn, barnens kompisar och några gubbs som hennes make alltid hade på besök.
Jag säger hejhej, får syn på hennes byst och säger; - Var fan fick du dom där ifrån?(hon har alltid haft små bröst och nu var det en c-kupa där)
Hon kupar händerna under bysten och svarar fnittrande; - Ullared, 149 spänn.
Vi inser då att det är helt tyst runt fikabordet.
 
Jag var på skol-träff för några år sedan.

Den förste jag möter är en kille jag var lite småkär i, vi var tillsammans ett par månader i 9an. Jag säger he(j) kom inte längre.

Då sa säger han: Kul att du kom, är din morsa lika snygg fortfarande?! Bara så du vet, jag var i hop med dig för att du hade stans snyggaste morsa och jag ville se på henne. Och så gick han.

Tja,vad skall man svara på det?
 
Jag var på skol-träff för några år sedan.

Den förste jag möter är en kille jag var lite småkär i, vi var tillsammans ett par månader i 9an. Jag säger he(j) kom inte längre.

Då sa säger han: Kul att du kom, är din morsa lika snygg fortfarande?! Bara så du vet, jag var i hop med dig för att du hade stans snyggaste morsa och jag ville se på henne. Och så gick han.

Tja,vad skall man svara på det?
Man kastar ett ägg efter vederbörande.
 
Träffade på min körlärare ett par år efter jag tagit körkort, han känner först inte igen mig men efter mycket förklaringar minns han och utbrister:

"Ja herregud, jag trodde kanske du var en yngre, mycket snyggare variant av din syster!"

mvh/har ingen syster
 
Var för ett gäng år sen hos en ny tandläkare för första gången, som utbrast "-Oj, vad många tänder du har!!"

Mig veterligen har jag inte fler än någon annan, även om jag förvisso även har ett komplett set med visdomständer både uppe och nere. Men eh... ja. Okej. :cautious:
 
Ringde alldeles nyss till Postens Kundtjänst som tydligen ligger i Stockholm, killen i andra änden lyssnade på vad jag ville ha sagt och när jag var i full färd med att rabbla upp kollinumret skrattar han till och säger "vilken härlig dialekt du har... du låter som Charlotte Kalla :D".
 

Liknande trådar

Relationer Måste lyfta ut frågan ur Nätdejtingtråden, för där försvinner den och jag känner mig plötsligt så down :( Har daglig trevlig kontakt...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
19 578
Senast: hestmannen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp