Oväntade kommentarer

Gnist

Trådstartare
Ja, ni vet såna där uttalanden från andra, i regel från okända/relativt okända människor som får en att bli svarslös och inte riktigt veta vad man ska svara, har ni råkat ut för några sådana?

Eller bara lustiga och roliga? Sådana har säkert alla råkat ut för nån gång. Hemskast är väl de där man blir helt svarslös och bara lyckas mumla fram nått lite lagom vagt som respons och jag tänkte mig att det kan bli ett rätt intressant trådämne ;)

Senast idag råkade jag ut för en sån där jag blev lite ställd, fast egentligen är det väl nått jag flinar lite åt såhär i efterhand, men just då..

Cellprovtagning idag. Inga större problem, känns ju knappt och är snabbt gjort och en väldans trevlig bm fick jag träffa, men precis när hon skulle börja med själva provtagningen så kläckte hon ur sig "Oj, du är ju helt anatomiskt perfekt här och skulle kunna vara med i en kursbok. Rena skolboksexemplet"

Min reaktion var ungefär O_o Öhhh.. Tack? :o

Tydligen är det vanligt att kvinnor vill veta hur de är konstruerade där nere/där inne. Har aldrig ens funderat över en sån sak, men alltså finns det något bra svar på en sådan oförhappad kommentar när man ligger i en gynstol :confused:

En annan lite rolig grej var när jag träffade en kompis bror som bara "sett" mig via facebook och första gången vi träffades live så gjorde han stora ögon och kläckte ur sig "helvete vad liten du är :eek: " vilket upprepades med jämna mellanrum hela kvällen och alltid med samma chockade tonfall :D

Kommer säkerligen på fler såna där lustiga/konstiga kommentarer jag fått under årens lopp, men släng in era i väntan på det ;)
 
När jag skjutsade kompisen till sjukhuset nyligen var det en kvinna som sa "Åh vad fint ditt hår är uppsatt, hur fixar man det?". Väldigt oväntat men givetvis väldigt trevligt :)

Jag säger gärna något liknande, tycker man att någon är fin är det inte fel att säga det (givetvis med lite fingertoppskänsla för när det passar att man gör det).
 
Oftast när jag får frågan varifrån jag kommer och när jag besvarar frågan, får jag väldigt ofta reaktionen:
"Men?! Vad gör du hääääär?!:eek:"
Då brukar jag faktiskt inte veta vad jag ska svara.
 
Underbar kommentar under din provtagning!

Själv stod jag i kassakön i en kiosk igår, då kvinnan som precis har betalat stannar till vid mig på väg ut och säger "Du var söt!", för att sedan bara fortsätta gå. Jag hade aldrig sett henne innan, men hon gjorde verkligen min dag. Underbara kvinna! :love:
Jag hann klämma ut mig ett generat tack...
 
Ja, ni vet såna där uttalanden från andra, i regel från okända/relativt okända människor som får en att bli svarslös och inte riktigt veta vad man ska svara, har ni råkat ut för några sådana?

Eller bara lustiga och roliga? Sådana har säkert alla råkat ut för nån gång. Hemskast är väl de där man blir helt svarslös och bara lyckas mumla fram nått lite lagom vagt som respons och jag tänkte mig att det kan bli ett rätt intressant trådämne ;)

Senast idag råkade jag ut för en sån där jag blev lite ställd, fast egentligen är det väl nått jag flinar lite åt såhär i efterhand, men just då..

Cellprovtagning idag. Inga större problem, känns ju knappt och är snabbt gjort och en väldans trevlig bm fick jag träffa, men precis när hon skulle börja med själva provtagningen så kläckte hon ur sig "Oj, du är ju helt anatomiskt perfekt här och skulle kunna vara med i en kursbok. Rena skolboksexemplet"

Min reaktion var ungefär O_o Öhhh.. Tack? :o

Tydligen är det vanligt att kvinnor vill veta hur de är konstruerade där nere/där inne. Har aldrig ens funderat över en sån sak, men alltså finns det något bra svar på en sådan oförhappad kommentar när man ligger i en gynstol :confused:

En annan lite rolig grej var när jag träffade en kompis bror som bara "sett" mig via facebook och första gången vi träffades live så gjorde han stora ögon och kläckte ur sig "helvete vad liten du är :eek: " vilket upprepades med jämna mellanrum hela kvällen och alltid med samma chockade tonfall :D

Kommer säkerligen på fler såna där lustiga/konstiga kommentarer jag fått under årens lopp, men släng in era i väntan på det ;)
Ja, ni vet såna där uttalanden från andra, i regel från okända/relativt okända människor som får en att bli svarslös och inte riktigt veta vad man ska svara, har ni råkat ut för några sådana?

Eller bara lustiga och roliga? Sådana har säkert alla råkat ut för nån gång. Hemskast är väl de där man blir helt svarslös och bara lyckas mumla fram nått lite lagom vagt som respons och jag tänkte mig att det kan bli ett rätt intressant trådämne ;)

Senast idag råkade jag ut för en sån där jag blev lite ställd, fast egentligen är det väl nått jag flinar lite åt såhär i efterhand, men just då..

Cellprovtagning idag. Inga större problem, känns ju knappt och är snabbt gjort och en väldans trevlig bm fick jag träffa, men precis när hon skulle börja med själva provtagningen så kläckte hon ur sig "Oj, du är ju helt anatomiskt perfekt här och skulle kunna vara med i en kursbok. Rena skolboksexemplet"

Min reaktion var ungefär O_o Öhhh.. Tack? :o

Tydligen är det vanligt att kvinnor vill veta hur de är konstruerade där nere/där inne. Har aldrig ens funderat över en sån sak, men alltså finns det något bra svar på en sådan oförhappad kommentar när man ligger i en gynstol :confused:

En annan lite rolig grej var när jag träffade en kompis bror som bara "sett" mig via facebook och första gången vi träffades live så gjorde han stora ögon och kläckte ur sig "helvete vad liten du är :eek: " vilket upprepades med jämna mellanrum hela kvällen och alltid med samma chockade tonfall :D

Kommer säkerligen på fler såna där lustiga/konstiga kommentarer jag fått under årens lopp, men släng in era i väntan på det ;)

Haha, vad sjukt att få en sån kommentar. Men det måste ju vara en himla bra komplimang för att komma från en gynekolog. Haha.

Jag har under samma förutsättningar fått kommentaren att "det ser jättefint ut". Känna också konstigt att höra om sitt underliv :p
 
När jag åt kortisondos (alla som ätit det vet att magen och annat kan bli rätt....hmm.. stor..) så satt jag på tunnelbanan när det "skojjiga" killgänget bredvid kläcker ur sig:
" Asså! När magen är större än tuttarna är det dags att pallra sig till gymmet!" Följt av högljutt asgarv från alla...
Då visste jag inte vad jag skulle säga så jag sa ingenting, något jag ångrar bittert idag!
 
Häromveckan när jag gick genom parken såg jag hur en man plockade upp en fyrklöver.
Han ger den till sin kompis och när jag går förbi hör jag honom säga:
"Jag har ett öga för vackra saker, även för vackra kvinnor!". Och så bugar han sig!:o
Då visste jag inte heller vad jag skulle säga, kunde bara rodna och le lite!
 
När jag åt kortisondos (alla som ätit det vet att magen och annat kan bli rätt....hmm.. stor..) så satt jag på tunnelbanan när det "skojjiga" killgänget bredvid kläcker ur sig:
" Asså! När magen är större än tuttarna är det dags att pallra sig till gymmet!" Följt av högljutt asgarv från alla...
Då visste jag inte vad jag skulle säga så jag sa ingenting, något jag ångrar bittert idag!
:eek: Vilken kommentar!
 
Avd irriterande kommentarer då... Bekanten som är hantverkare fick in en bekant som kund. Denne tittade sig omkring och sa sedan -du har en trevlig hobby
Hon har ett synnerligen framgångrikt och stabilt företag

Annars är den gullekommentar jag fick på Hötorget fortfartande i minnet efter många år. Köpte ett par avocados och när jag valt dem räckte jag dem till försäljaren och sa de här är perfekta -Varpå han log och sa, det är du med.
 
När jag åt kortisondos (alla som ätit det vet att magen och annat kan bli rätt....hmm.. stor..) så satt jag på tunnelbanan när det "skojjiga" killgänget bredvid kläcker ur sig:
" Asså! När magen är större än tuttarna är det dags att pallra sig till gymmet!" Följt av högljutt asgarv från alla...
Då visste jag inte vad jag skulle säga så jag sa ingenting, något jag ångrar bittert idag!

Åhh vad jag hade velat ge dem några feta käftsmällar!

Knaprar också en massa kortison periodvis och det liksom sväller man ju av :rage::arghh::mad:
 
Haha, vad sjukt att få en sån kommentar. Men det måste ju vara en himla bra komplimang för att komma från en gynekolog. Haha.

Jag har under samma förutsättningar fått kommentaren att "det ser jättefint ut". Känna också konstigt att höra om sitt underliv :p

Ja alltså det har ju passerat 3 barn där igenom så att få höra att det ser ut som ett skolboksexempel där invärtes är väl rätt kul såhär i efterhand egentligen ;) men väldigt oväntat just där och då i den situationen :o
 
Haha, vad sjukt att få en sån kommentar. Men det måste ju vara en himla bra komplimang för att komma från en gynekolog. Haha.

Jag har under samma förutsättningar fått kommentaren att "det ser jättefint ut". Känna också konstigt att höra om sitt underliv :p

Jag tycker det är helt jävla rubbat att göra nån form av anatomisk bedömning av underlivet på det viset. Vadå perfekt skolboksexempel, det är fan inte konstigt att kvinnor tror att de måste operera sig till och med i underlivet för att "se rättut". Usch, jag blir förbannad bara jag tänker på det. Hade min gynekolog sagt så hade jag fan sparkat hen i ansiktet på ren reflex
 
Blir du förbannad om en tandläkare under en undersökning säger att du har perfekta tänder/perfekt bett också?

Nu var det ju själva den invärtes anatomin, hur livmodern låg och sånt som hon kommenterade och det ser ju ingen annan än just en gynekolog och vad det har med utseendet på de yttre genitalierna (för det är väl det yttre du menar med att operera underlivet) att göra förstår jag inte faktiskt
 
Åhh vad jag hade velat ge dem några feta käftsmällar!

Knaprar också en massa kortison periodvis och det liksom sväller man ju av :rage::arghh::mad:
Jo man blir ju det och jag åt väldig högdos så jag svällde upp väldigt mycket och väldigt snabbt, det är precis vad man vill höra när man gått upp 15 kg på ca 1 månad och inte känner igen sig själv uppepå att man faktiskt är sjuk.....
Är så arg att jag inte bara sa vadsomhelst men jag va så oförberedd!
 
Jag brukar få liknande kommentarer när jag pratar med tågdriftledaren eller fjärrtågklareraren i Boden. Oftast står jag i Kiruna eller längre norrut, och så pratar jag skånska.

Typ "Du är inte härifrån?!"
 
Jag var 43 när jag fick barn och vid åtminstone två tillfällen har någon vid BVC eller liknande kommenterat nåt i stil med att jag är hennes mormor ......... :meh: Det har alltid, tror jag, varit pinsammast för den som sa kommentaren för de brukade se ut som om de velat sjunka genom jorden !
 

Liknande trådar

Relationer Måste lyfta ut frågan ur Nätdejtingtråden, för där försvinner den och jag känner mig plötsligt så down :( Har daglig trevlig kontakt...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
19 579
Senast: hestmannen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp