Ovanligaste husdjuret?

Sv: Ovanligaste husdjuret?

jag har haft en liten harbebis som tyvärr dog .. :cry:
 
Sv: Ovanligaste husdjuret?

vandrande pinnar kanske? skitäckliga... :crazy:
Dom dog...
sen har jag haft en krabba. och eremitkräftor...
Jag hade en stor jävla eremitkräfta som var lika stor som en knytnäve... :crazy: jag var fan rädd för den. ahah
 
Sv: Ovanligaste husdjuret?

Varför skulle man inte ha såna?

Tar man hand om de ordentligt (=terrarie och grejer) så blir det fjärilar så småningom. Fast tyvärr är det väl inte så många som fattade det dock, jag var då inte en av de iaf... Och något opraktiskt med fjärilar som husdjur också skulle jag tro, men vad vet jag :confused:
 
Sv: Ovanligaste husdjuret?

Det ovanligaste jag haft var en iller, vilket kanske inte är så ovanligt kanske. Han hette Kvick och var en riktig liten terrorist :D
 
Senast ändrad:
Sv: Ovanligaste husdjuret?

En igelkott, lr ja, den bodde utanför huset och fick mat och sånt :)
Och där vi bor nu har vi rådjur som mamma köper specialfoder till och matar. De kommer när de är hungriga bara, snikna djur ;)
 
Sv: Ovanligaste husdjuret?

Hade en talgoxe förra vintern. Han hade förmodligen flygit in i ett fönster, hoppade på marken med vingen på sned. Tog honom till vet. (bekant) som konstaterade att inget var brutet. Så efter telefonsamtal till kompis som haft fåglar fick vi låna en bur till honom. Han hade kvistar, viltfågelfrö, talgboll, spån på golvet och vatten (som han dagligen badade i). Han fick bo i buren på balkongen....
Efter ca 10 dar var han så ilsken i buren och hoppade och flaxade att vi släppte ut honom och vi har inte sett honom sen dess (såklart), men inte heller några fjädrar eller dyl.
 
Sv: Ovanligaste husdjuret?

Jag älskar ekorrar! :)
Har inte haft en tam men nästan, en ekorrunge satt jämt utanför fönstret å ville komma in, den lyckades flera gånger. :)
Fick jaga runt den å försöka få ut den, den trivdes för bra inomhus, tyvärr fick jag inte behålla den för mamma å pappa :cry:
 
Sv: Ovanligaste husdjuret?

Jag fick en egen ren (som hette Sören, alltså Sö-ren...hm) då jag var 11 år, av min farfar som var renägare.
Fast jag fick inte ta hem honom för vi hade ingen hage.
Men en kompis (vars pappa också var renägare) hade några renar hemma i en hage och vi provade köra med dem (gick inte så bra) och så promenerade vi runt byn med dem i koppel... :rofl:
Annars så har jag haft degus för ca 6 år sedan.
 
Sv: Ovanligaste husdjuret?

Min syster hade såna bönor. Hon hade dem i en liten burk och en dag när hon tittade i burken var det inga bönor längre, utan larver. Lite läskigt.
 
Sv: Ovanligaste husdjuret?

*knapplån*

jag hade en tam Skata i tallen utanför mitt fönster
Euforia hette hon och hon kom när jag visslade
sen fick hon ungar
en av dom, Pia-Lotta belv också tam :)
men, nu är dom borta :(
 
Sv: Ovanligaste husdjuret?

En sommar hade vi en fluga som surrade i husvagnen hela vår semester. Han fick heta Kurt!! :D
 
Sv: Ovanligaste husdjuret?

jag har haft nässelfjärilslarver som är jättelättskötta, hade dom i en burk med nässlor i och en dag var där fjärilar som jag släppte ut i lägenheten sen (var typ 5-6 år) och katten fångade en :crazy:
Nån flög ut genom balkongen men en hittade jag inte..
1 år senare hittade jag den under köksgardinen och den levde, fast då var det vinter så jag ville inte släppa ut så jag kommer inte ihåg var jag gjorde av den..

Sen har jag haft en eremitkräfta eller pappa hade den i mitt terrarium med min sköldpadda, men efter nåt år så dog den, hitta den helt gråfärgad.
Det var så kul att ha den, kommer ihåg när vi skulle låta den få ett nytt skal, för det andra såg litet ut.
Vi hade ju en hel skål med fräcka snäckor från kreta så vi placerade fint ut dom till lilla kräftan så han kunde välja vilket han ville, och han valde ju faktiskt en snygg en som han kunde växa vidare i.


Min pappa hade även en tam kaja när han var liten, som han tagit hand om sen den var liten.
Även om de släppte den fri kom den flygandes varje morgon och knackade på fönstret med näbben och skulle in och få mat, och stannade en stund, sen kom den ibland på kvällen med.
Men en dag kom den inte mer..

Vi har även haft storkungar i skorstenen! Men pappa fick ta ut dom eftersom det blev stopp och det visade sig att en var väldigt illa skadad och dog direkt, sen ville inte föräldrarna veta av dom så ungarna fick avlivas som bara hunnit bli 2 dagar..

Mina ovanligaste djur nu är 2 chinchillor som jag haft i 7 år och den andra i 2-3 månader och så underbara det är!
De är så kloka, personliga och busiga!
 
Sv: Re: Ovanligaste husdjuret?

gul_zebra skrev:
Hmm, bra fråga. Hade ju hoppande bönor men de var mäkta populära på den tiden.
Eremitkräftor vete fan? har ju tagit hand om fåglar också och förra året bidde det ju en tam en. Fast hon dog efter ca en månad. Hon som nästan lärt sig flyga :(
Grodor är väl inte så ovanligt det heller... Hmm...?
du tycker inte dina sniglar räknas som något ovanliga då? :P
jag vet då bara en till förutom du som har sniglar iaf! :D

själv har jag nog inte haft något ovanligt husdjur direkt.
hade däremot en jättetuff mal i vårat baota-stora akvarium, som var veldigt speciell ;)
 
Sv: Ovanligaste husdjuret?

Men när jag skrev inlägget hade jag aldrig ens hört talas om de :P Men nu är det nog det ja, fast så ovanliga som folk tror är de då rakt inte :)
 
Sv: Ovanligaste husdjuret?

Nja, ormar och spindlar hör väl inte till de ovanliga djurslagen idag :)
Kanske Kim passar in på frågan, ett rådjur vars mamma och syskon blev mosade av traktorn. Kim bor numer i skogen vid vårat hus´, älskar ostmackor och följer med som en hund när jag kör shettisarna :)
Hade ett tag även en halvtam fasan, den hade ett skadat ben.
Bor en grävling på tomten som jag räknar som "inneboeende" fast han är inte direkt tam ;)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Har en unghund på snart ett år som jag tyckt haft stabil och bra mentalitet. Van med barn, lek och lite högljutt. Visserligen tränat men...
Svar
2
· Visningar
412
Senast: Harrysen
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
656
Senast: Trassel12
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 444
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 600
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp