överbyggd

Sv: överbyggd

Enligt vissa veterinärrapporter och i böcker om hästars exteriör och prestation menar man faktiskt att det finns - åtminstone ett teoretiskt samband - mellan frambenshälta och överbyggdhet i bak.

Hur verkligheten ser ut är dock en annan sak. Det påstås också att överbyggda hästar ska ha svårare för samling. Själv ställer jag mig frågande till det. Lipizzanerhästar - även de på te.x. spanska ridskolan - är rätt så ofta överbyggda i bak - och de lär ju inte ska ha så stora problem med varesig samling eller hållbarhet!

Liknande trådar

Foder & Strö Dum fråga kanske men… När jag beräknar foderstat till våra hästar så behöver jag lägga till 20 gram MSM för att få rätt nivå på svavel...
Svar
10
· Visningar
594
Senast: iNHALE
·
Hästvård Hej! Har en valack som har en tendens att få gaskolik. Vi har testat allt, verkligen allt. Men ibland smäller det till utan förvarning...
Svar
0
· Visningar
252
Senast: Mary_Oh
·
Hästvård (Tråden ligger kanske fel, hittade inget passande.) Jag vill ha era tips eller mirakelmedel för att få bort ler-dreadlocks i framför...
Svar
5
· Visningar
540
Senast: TinyWiny
·
Tjatter Jag är kanske inte helt seriös med den här tråden (eller med rubriken), så man behöver inte bli galen på mig om man inte vill. Men jag... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 341
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Balkong 2025
  • Ögonfärg
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur