Övergångstäcke...fyllning??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Boomerang
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 852
B

Boomerang

Är på gång att köpa ett övergångstäcke till pållen och har hittat ett superfint...funderar nu vad som är lämpligast....100g eller 220g fyllning??

Alltså det är ett fodrat regntäcke som ska användas innan vintertäcket så att säga...hur mycke fyllning behövs? För att få lagom övergång liksom....svamligt som fasen...jag vet...

Nån?? ...som ens förstår :angel:

Sv: Övergångstäcke...fyllning??

:) Jag köpte ett 200 g vintertäcke förra hösten (Rhino Wug halvhals) men jag måste säga att jag upplever det som ganska tjockt ändå. Ok det är ju inte lika tjockt o varmt som ett 300 g eller ännu tjockare, men min häst var visserligen inte klippt förra vintern men det var inte många dagar hon behövde ha tjockare täcke än 200 g täcket förra vintern.

Så om du inte har en jättekänslig häst skulle jag satsat på ett 100 g om det finns, eller ett regntäcke med fleeceinsida/fleecefodrat. Funderar själv på ett sånt :)

Fleecefodrade regntäcken är superbra, har tillverkat ett själv genom att köpa en fleecepläd för 30 kr och helt enkelt sy fast i ett gammalt regntäcke. Jag fick ta bort det gamla fodret först och nåla noga, men annars var det busenkelt.
Mycket gosigare än det där äckliga nylonet eller vad det nu är.

Jag skulle nog ha valt 100g. Men hur tjockt är vinter täcket som du ska använda. Så att det blir en bra övergång från täcken tänkte jag på.

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 390
Senast: mamman
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 439
Senast: Sirap
·
Relationer Jag har valt att skapa en anonym användare för detta ämne. Jag har hamnat i kris, kan inte tänka klart och behöver lite utomståendes... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 722
Senast: Hemlignu
·
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag... 2 3
Svar
49
· Visningar
7 436
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka