Övergångstäcken?

lady_vip

Trådstartare
Jag behöver täcken med ca 200 grams fyllning, med halvhals. Vart hittar jag billiga såna? Jag vet att horseware har, men dessa behöver inte alls hålla samma kvalité, då de ska användas rätt lite och jag har inga marodörer...

Har hittat lite olika lågpris, men alla har "vanlig" hals...

//E

Sv: Övergångstäcken?

Jag har ett fleecefodrat regntäcke, men det värmer rätt mkt! det är från källqvists, typ olivgrönt, köpt på börjes för kanske 500-600?

annars tror jag väl att shires har? vet inte hur dom är i kvalitet, men rätt billiga.

Bra tips, dock vill jag ha med fyllning eftersom jag annars bara lägger ett fleecetäcke under så blir det fleecefodrat. Jag vill helst bara ha ett täcke i taget på dem med tanke på skav och så, men alla tunnare täcken har vanlig hals...

Annars får jag köpa ett av hööks fleecefodrade...

//E

Fleecefodrade bör motsvara ungefär den tjocklek på täcke du söker. Du har ju redan fått tips om Horse Savers täcke som har halvhals, finns bl.a. på www.lillhastenistav.se

Och sedan har Horseware också, i alla fall Rhino och Rambo. Dyra men bra täcken. www.stromsbergsgard.se

Shires har också stort sortiment på bra täcken och jag tror i alla fall att de har Haft ett sådant täcke som du söker men är osäker på om de fortfarande har det. Men kolla med www.hastboden.se

Bra tips, dock vill jag ha med fyllning eftersom jag annars bara lägger ett fleecetäcke under så blir det fleecefodrat. Jag vill helst bara ha ett täcke i taget på dem med tanke på skav och så, men alla tunnare täcken har vanlig hals...

Annars får jag köpa ett av hööks fleecefodrade...

//E

Källqvists horse saver har toppen täcken, ute täcken med fleece foder och halvhals.
jag har Horse saver Dorset, och det är TOPPEN, är jättenöjd med andra Horsesaver också, de håller kanon, är billiga, och framför allt sitter de kanon bra på hästen! de har även ofodrade regntäcken med halvhals, så om du ändå lägger fleece under så kan det vara ett alternativ.

www.erikshastshop.com säljer dem - bland annat!

Liknande trådar

Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 745
Senast: Edla
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 527
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
705
Senast: cowgirl81
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
600
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka