Överklagar till Högsta domstolen

(Ridsport)
Veterinär Lena Nyströms försvarsadvokat Jonas Carlsson kräver att Högsta domstolen ska beordra hovrätten att pröva bevisningen i det mål där veterinären dömdesför djurplågeri och brott mot djurskyddslagen.

Läs mer...

Sv: Överklagar till Högsta domstolen

Och beslutet har kommit:
Högsta Domstolen meddelar INTE prövningstillstånd. Hovrättens avgörande står fast och således gäller tingsrättens dom.

Helt plötsligt får det förekomma namn på Buke?! :confused:

I och för sig är det ju bra för hästsverige att veta vad en veterinär håller på med, men det brukar ju vara helt förbjudet att varna Bukeanvändarna genom att namnge någon. Eller?

Fast, det här har ju varit igång ett tag, och namnet har varit ute i både Ridsport och andra tidningar rätt länge, så det är väl knappast någon namngiven varning?
Finns en ny artikel på Ridsport, som även länkas till här på Bukes nyheter, där det står om HD's beslut. Med namn ;)

Rätta mig om jag har fel, men handlar det inte om namngivning i inte så långt gågna stadier som detta, annars? Dvs, icke-officiella personer som det "skitsnackas" om? Ja, jag vet inte, men det diskuterades ju rätt mycket om det när det gällde Svanstedtfallet vs. den avstängda islandshästryttaren.
Men, en tumregel är väl att när namn står i tidningarna så är det ju rätt "kört" att hålla det hemligt.

Och Munnin är i högsta grad inblandad i hela historien?

Hurså? Många väntade på det slutgiltiga beskedet, och jag bidrog med det. Det finns inte så mycket mer att säga om det.
Vill man veta mer så har ju Ridsport skrivit en artikel om detsamma, och all fakta finns att hämta ut för den som vill.
Mer än så är det väl inte med det?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En tvist om vad som ska gälla när en häst reklameras prövas nu av högsta rättsliga instans. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
975
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En köttföretagare i Dalarna dömdes till 100 000 kronor i företagsbot efter att ha slaktat hästar utan tillstånd. Nu ska fallet prövas i...
Svar
0
· Visningar
687
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hovrätten ville inte pröva domen mot Knorrevången Slakt AB, som nu överklagar beslutet till Högsta domstolen. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
655
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Högsta domstolen har beslutat att inte pröva domen mot veterinär Lena Nyström. Därmed är domen där veterinären fällts för...
Svar
0
· Visningar
2 212
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Minska antalet fästingar på katt
  • Smitare - hur gör ni?