Övervaknings kamera

Bukefalos 30 år!

Syrax

Trådstartare
Jag skulle vilja sätta upp en övervakningskamera i stallet så jag kan hålla koll på hästarnas genom mobilen.
Kall stall, så måste tåla utomhus miljö.
Helst batteridriven.
Bra kamera även på natten.
Wifi finns i stallet.
Endast jag i stallet, eget stall, så ingen annan kommer bli filmad.

Någon här som har kamera i stallet som kan tipsa om vilken modell ni är nöjda med? Finns ju så många olika att köpa

Åh, hoppar på jag oxå. Varit sugen på kamera i ligghallen sen starten.
Skulle dock behöva mecka lite med repeaters lr extenders för att få wifi ända dit, men skulle ju få bieffekten av bättre mottagning i stallet oxå 😗

Brodern skaffade en kamera till hönsen som dom är nöjd med, ska se om jag kan få länken :P

@Syrax och @Shixle

Jag har en Arlo go ute i ligghallen som jag är mycket nöjd med, den har jag haft sedan 2021.
Jag fick välja en variant med SIM-kort då jag inte har wifi i hagen. Sommartid räcker batteriet cirka en månad, på vintern kanske 3 veckor men då har vi ner mot -30.

Så här ser det ut i nattläge. Skärpan är bättre i verkligheten.

IMG_4800.webp

Senast ändrad:
Jag har en Reolink go. Den är batteridriven och går på 4g så den är onödig om du har wifi. Men - jag skulle ha en kamera som går på el oavsett. Batterierna är sällan så bra i kyla om du vill kunna spela in t ex. Jag måste ha min på konstant laddning annars räcker batteriet löjligt kort. Och då har jag ändå fått det utbytt på garanti. Var samma problem med arlo

Kan du ha ström är Tapo oslagbara både prismässigt och övrigt.

Har Tapo men den går på el och wifi. Enda som krånglar ibland är wifit, kameran är toppen! Sitter alltså utomhus under tak. Här mkt zoomat nattetid:
Screenshot_20260902_051521_Tapo.webp

Liknande trådar

• Tips på kamera till lösdrift?
  • Övervakningskamera
  • Häst ”besatt” av annan häst.
  • Samsung tar min data!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur