Övervuxen connemara

karini

Trådstartare
Hur mycket lägre/prisskillnad kan man räkna med för 155cm connemara gentemot en maxad? Det är ett 8-årigt sto med utmärkt exteriör, bra stamm och fina gångarter. Alltså en 1:a klassig Connemara, men så är hon övervuxen. Finns det något avelsvärde på en sån häst? Jag har tänkt använda henne till lätta klasser i hopp och dressyr. Har inte tävlat tidigare så kraven är inte höga på henne nu men jag vet inte hur länge jag kan behålla henne och vill försäkra mig om att det går att sälja henne. Just nu går hon antagligen Lb och skulle säkert kunna gå La dressyr, dock inte tävlad vad jag vet. Hoppningen vet jag inget om men eftersom det är en connemara kan hon säkert hoppa lätta klasser. Priset som begärts är 40.000. Låter det rimligt med tanke på hennes storlek?

Sv: Övervuxen connemara

Det låter ju bra! Har läst lite på sidan och hittade även hennes utställningsresultat vilket är bra. Så du tycker priset verkar rimligt?

Det låter ju bra!
Har läst lite på sidan och hittade även hennes utställningsresultat vilket är bra.
Så du tycker priset verkar rimligt?

Nu har jag en häst,men om jag inte haft så hade jag blivit överlycklig av att hitta det du beskriver!! jag gillar inte stooora halvblod och äalksar ponnyraser av olika slag, men kruxet är att de ofta är för små!

Jag vet att det finns många seriösa vuxna ryttare där ute som håller med mig och som med ljus och lykta letar efter det "du har"!

När vi sålde en welsh/newforest korsning som vart runt 155cm, så blev vi nerringda av vuxna ryttare! Och det är ju markanden som sätter priset!

Är hästen helt frisk och utan olater tycker jag att priset är rimmligt. Men det är din plånbok som styr!

Jag tycker att det låter som ett helt OK pris om hästen är frisk. Jag är också en vuxen ryttare som inte är förtjust i halvblod, men gillar förvuxna ponnyer och ponnykorsningar.

Vad kul att det finns fler än jag som gillar stora ponnier:) Det visar ju att det finns en marknad om jag vill sälja hästen senare.
Får se om det blir något köp men hästen verkar verkligen intressant.

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 460
Senast: Freazer
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag kommer inom snar framtid att lägga ut min häst på försäljning. Det blir första gången jag ska sälja en häst och jag har några...
Svar
9
· Visningar
2 861
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har... 2
Svar
21
· Visningar
4 710
Senast: mackan
·
Avel Okej, så jag har efter ett par års funderande bestämt mig för att ta föl på mitt fina dressyrsto. Då detta blir första gången jag testar...
Svar
15
· Visningar
3 565
Senast: Stina12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Födda-24