Övningar?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Duddi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 717
Status
Stängd för vidare inlägg.
D

Duddi

Hejsan! Vad kan man göra för övningar med ett 5-årigt Tinkersto? Hon är väldigt stel och inget utbildad. Jag började rida henne för ca ett halv år sedan efter att hennes ägare blev avkastad och vågade inte rida mer. Vi har ingen padock eller likanade! En hage som vi brukar hålla till och rida i, men tyvärr så är det väldigt knöligt! Blir väldigt glad om någon kan ge mig lite tips som man kanske akn göra ute i skogen!:)

Sv: Övningar?

Du kan alltid köra slalom mellan träden , de mjukar upp , öva på tyngvikten :)

hlsn Kotte

Sv: Övningar?

Titta gärna på övningarna som finns nålade i tråden på fritidsridning. Jag har inte heller daglig tillgång till paddock. Många av övningarna kan man träna ute i naturen, på en och annan träda (om man ber markägaren om lov) och sen på höstens stubbåkrar (om man ber om lov)

Lycka till!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Jag behöver lite tips för att slimma en knubbig ponny! Nu är det så att ponnyn i stallet är på tok för det, nästan en 9:a på hullskalan... 2
Svar
30
· Visningar
2 339
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 745
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 462
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 744
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka