• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare caratino_carro
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 987
C

caratino_carro

hej! jag letar efter en foderponny och har nu fått tag på en som jag ska provrida:D. Men när vi pratade om kostnaderna så skulle hon betala livsförsäkringen och jag allt annat plus vetrinärförsäkringen och jag undrar om någon vet ungerfär hur mycket man ska betala då? eller ska hon betala den med?
Mvh Caroline:)

Sv: Övrigt

Om hon vill att du betalar veterinärvårdsförsäkringen är det ju inget val du har. Vill du ta hästen får du betala. Hur mycket det blir vet bara ägaren, det skiljer mellan bl a hästras och ålder och användningsområde.

Kolla också om du ska betala veterinärvård, för det blir ju rätt dyrt om det händer något.

hmm ja hon vill att jag ska betala det men visste inte hur mycket ungerfär det kostar kanske 1000-2000kr per år sa hon. Det är en D ponny på 15 år

Ja, men då kostar det ju 1000 - 2000 kr/år, eller misstänker du att hon ljuger?

Frågan är ju som sagt om det är du som ska stå för veterinärkostnader, för det kan ju bli mycket pengar även om man har försäkring. Tandvård t ex (som ska ske årligen) går ju på runt 2000 kr som inte täcks av försäkringen. Det gör inte heller vaccinationer. Mediciner ingår normalt inte i försäkringen.

Det är bra att ha en rejäl buffert så det finns pengar om det behövs.

Liknande trådar

Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 640
Hästmänniskan Hej! Jag är i processen att börja leta lite jobb inom hästnäringen, jobbar just nu på Ridskola. Men känner att det är dags för något...
Svar
2
· Visningar
498
Senast: Fiorano
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 752
Senast: corzette
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 412
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka