Hann tyvärr inte ändra ursprungsinlägget.

Jag behöver inte ta hänsyn till preventivmedelsaspekten - det har min man sett till att ordnat på egen hand 👍

Jag vill bara få mindre mens och mindre PMDS

Mindre mens vet jag inte.. Men jag är jämnare i humöret. 1 staven var bra och jag kunde slippa mens i 3 månader men sen ha mens i 2 veckor i stället. Nu är jag inne på min andra stav som varit liknande tills nu. Den här månaden har varit knepig med mens varannan vecka. Så jag hoppas att jag är blödningsfri ett längre tag sen.
 
Men va? Du vet att det är mycket som kan gå fel va? Att ge sig själv efter instruktion av ansvarig sjuksköterska är en sak men efter att ha tittat på youtube?! Vansinne.
Det har funkat i ett år. Jag har haft spruta så länge så jag vet exakt var den ska sättas men kan inte göra det själv då det är i rumpmuskeln.
 
Min mens gick från normal till katastrofal efter att jag fått mina barn. 10-12 dagars blödning och jag var tvungen att använda både tampong och binda eftersom jag blödde så mycket. Testade p-stav men mådde inte bra så den togs bort efter 4-5 månader. Gick först på kvinnokliniken på ett större sjukhus där förståelsen var i princip obefintlig. Valde ett annat sjukhus i länet och fick en manlig gynekolog som konstaterade att så där kan man inte ha det. Genomgick värmebehandling av livmoderslemhinnan och det löste alla problem! De första två åren efteråt blödde jag pyttelite typ 2 dagar i månaden. Sedan har det ökat på lite successivt och nu när det har gått 7-8 år och jag blöder som före barnen cirka 4 dagar i månaden. Så värt det! Här finns info: https://www.sodersjukhuset.se/globa...oner/varmebehandling-av-livmoderslemhinna.pdf
 
Det har funkat i ett år. Jag har haft spruta så länge så jag vet exakt var den ska sättas men kan inte göra det själv då det är i rumpmuskeln.
Så bra att det har fungerat 3 (4?) gånger. Jag fick en nervskada av en utbildad sjuksköterska efter en intramuskulär injektion. Innan dess hade jag fått sprutor i 27 år varje eller varannan vecka.

Alla intramuskulära injektioner kan precis lika gärna tas i låret vilket gör att man kan ta den själv. Jag hade aldrig låtit någon outbildad som sett på youtube hur man ska göra ge mig injektioner. Ta själv är bättre. Då känner man genast om man hamnar fel och kan direkt korrigera.
 
@DarkInNight Ifrågasätt varför du inte får fortsätta! Om du är frisk och det fungerar varför ska du inte få fortsätta när du använt det innan du fylle 40. Största risken är ju att börja inte att fortsätta. Samma orsak som med kombinerat p-piller…
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag funderar på att börja med p-piller igen, och har läst på en del om Qlaira. Verkar ju väldigt modernt, med 5 olika faser och mer...
Svar
15
· Visningar
1 355
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag har PMDS som yttrar sig så att två dagar innan mens får jag otroligt kort stubin och snäser av allt och alla, för att sedan på...
2
Svar
24
· Visningar
1 919
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Snart blir jag galen. Jag har ätit mellanpiller (Azalia) i några månader men började få blödningar för några veckor sedan (ca 1 månad...
Svar
18
· Visningar
2 378
Senast: zassoo
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
39 292
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp