På jakt efter JÄTTE skydd!

M

Maccadam

Jag skulle behöva ett par benskydd, typ bakstrykkappor till min nordis. Men alla jag mätt har varit för små. :( Någon som vet var man skulle kunna få tag i bautastora eller är det bara att se glad ut och specialbeställa ett par? Letar också efter boots, i stl jättestor
 
Dyon gör benskydd i storlek extrafull har jag sett.
Min nordis har bara cob i sina skydd, ganska lätt att hitta åt henne som tur är :smirk:
 
Ojdå. Vad har du för stor nordsvensk? :rofl:

Mitt brukssto har stl. L i sina benskydd och de är precis lagom. Ska man klaga på storleken så är det i så fall nästan för stora. Hade inte kunnat vara större.

Jag köpte mina från börjes för ett par år sedan när jag var där. Vet inte om de har de i katalogen. Men de är bra i alla fall. Kostade inte så mycket heller.

Boots... Kan du inte köpa flapperboots? Då kan man ju sätta ihop fler delar om de är för små. Lätt att anpassa storleken. Praktiskt.
 
Vad konstigt att du inte hittat stora skydd.
Jag har bandagetter som passar hästar med mindre benomfång än 27-28 cm.
Jag har även ett par Escadron kotskydd som är lite i största laget för min häst som drar x-large i det mesta.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 325
Senast: WBanna
·
L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
7 832
Senast: Fetaost
·
Utrustning Hej, Jag går i tankarna att köpa hästtransport men vet inte vad jag ska välja. Jag har som många ett par krav på listan och nu önskar...
Svar
1
· Visningar
738
Senast: Anemone
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
954
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp