på tal om kostnader för dagmatte

Sv: på tal om kostnader för dagmatte

Här kostar heltidsplats på hunddagis runt 3 000 kr/månad..
Bara som jämförelse! :)

Själv passar jag gratis! Ser det som ett rent nöje! :laugh:

"En dags passning (inklusive promenader): 450:-"

Jag hade tänkt skriva värsta seriösa inlägget men får inte ut ett ord...männskan måste vara galen på riktigt, eller så försöker han/hon bara se hur mycket folk är villiga att betala och kan då inte vara insatt i hur mycket dagis mm kostar.

Vill verkligen höra vad priset baseras på. Det kanske serveras oxhjärta till lunch och 60 min massage efter varje promenad. Hunden kanske får sova på den snyggaste guldbroderade Gucci bädden. Hunden kanske till och med blir hämtad och lämnad vid dörren av en limousine varje dag. Gratis veterinärvård oavsett om hunden behöver det eller ej?
Ja, den kanske också får skaka tass med kungen!?!

Nä, kom igen...det MÅSTE vara ett skämt?

Sen vissa kan ju tänka sig passa en hund heltgratis för dom gärna vill ha pormenad sällskap, men kanske inte har fulla tiden själv att äga och ta hand om en hund heltid.

Och självklart kan man ju ge dom en lite summa imånaden isf bara för dom är snäll och stället upp.

annonsen lyder

"Pris: - Typ: Hundvakt & Djurskötsel

Behöver du någon som tar ut din hund på promenad lite då och då eller kanske rent av kontinuerligt? Bor du i eller i närheten av Mölndal? Då är jag rätt person för dig!

Jag heter [...] har mycket god hundvana. [...]

Jag vet att det finns många därute som emellanåt har svårt att få tiden att gå ihop eller har långa arbetsdagar. Istället för att din hund ska vara ensam hemma ställer jag upp och motionerar och vaktar för en billig penning.

För närvarande bor jag i Mölndal, ett stenkast från den stora och promenadvänliga skogen Safjället. Antingen kan jag ta mig till er eller så tar ni hunden till mig. Det går bra vilket som.

*Jag rastar endast tre hundar åt gången.
*Hunden ska kunna umgås med andra hundar.
*Jag kan alla dagar utom helger.

Priser:
1 timmes promenad: 80:-
En dags passning (inklusive promenader): 450:-

Vi kan även komma överens om paketpriser om ni vill att jag rastar eller passar er hund under en längre tid. "

låter inte som ett skämt, men man kan fråga sig som hen fått några svar.

"Jag rastar endast tre hundar åt gången".

Då kan det knappast längre handla om en dagmatte utan någon slags verksamhet i stil med hunddagis (lyxversionen kanske...). Och även för att vara ett hunddagis är det svindyrt! Hundpensionat som tar hunden dygnet runt ligger på runt 200kr per dygn.

Jag tycker det låter som någon som planerar att leva på att jobba som dagmatte och räknat utifrån hur mycket pengar h*n behöver få in.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 624
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 133
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 999
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 533
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka