På tillfälligt besök

eller så blir jag kvar ett tag, vem vet.
Det har varit en händelserik paus, tyvärr inte åt det bra hållet 🙃

Positivt, alla djur mår bra och Ärtan är en dröm. Vi har kommit igång ordentligt med dressyrträningarna och hon är så himla fin och rolig att rida.
Har även varit med på några hoppträningar och på terrängbanan. Hon tycker det är kul men hon blir lite för het och spänd fortfarande samt att jag är lite för dålig 😆
Ingen skulle tro att jag faktiskt tävlat 120 cm med bra resultat när de der mig nu. Feg tant deluxe 😅

Resten av livet är kaos. Jag och sambon har separerat, jag kommer behöva hitta ett nytt hem till Harry eftersom jag jobbar som jag gör och mitt ex inte vill hjälpa till. Det är en massa drama på jobbet som egentligen inte rör mig men som jag påverkas av ändå.
Så himla tur att jag har min häst, min fristad i livet 🩷
En fördel med att jobba med bara män, jag blir inte sugen på att leva med någon igen någonsin 🤣

Tack för mig 😅
 

Det finns inte möjlighet att ha Harry på hunddagis? Tänkte att det kan vara en tillfällig lösning åtminstone.

Han har varit hos hundvakt när vi bägge jobbar dagtid.
Men jag skiftar, långa pass och kommer hem mitt i natten. Det gör att jag nu får hämta honom på morgonen och sen lämna honom igen när jag ska åka tillbaka till jobbet några timmar senare. Jag behöver även jobba en del lördagar utöver min ordinarie heltidstjänst.
Det är inte schysst mot Harry att skicka runt honom kors och tvärs plus att jag kommer stressa sönder av det.

Jag trivs med den tjänst jag har på jobbet, byter jag och jobbar endast dagtid blir det svårt att få ekonomin att gå ihop istället plus att jag avskyr att jobba ständig dag 😅
Byter jag blir det till ständig kväll och då är det helt kört med hund.
Det är ett jävla skit och blir dåligt oavsett hur jag gör.

Nu är han dock en väldigt enkel hund så hitta ett nytt hem kommer inte bli svårt mer än för mig.
 
eller så blir jag kvar ett tag, vem vet.
Det har varit en händelserik paus, tyvärr inte åt det bra hållet 🙃

Positivt, alla djur mår bra och Ärtan är en dröm. Vi har kommit igång ordentligt med dressyrträningarna och hon är så himla fin och rolig att rida.
Har även varit med på några hoppträningar och på terrängbanan. Hon tycker det är kul men hon blir lite för het och spänd fortfarande samt att jag är lite för dålig 😆
Ingen skulle tro att jag faktiskt tävlat 120 cm med bra resultat när de der mig nu. Feg tant deluxe 😅

Resten av livet är kaos. Jag och sambon har separerat, jag kommer behöva hitta ett nytt hem till Harry eftersom jag jobbar som jag gör och mitt ex inte vill hjälpa till. Det är en massa drama på jobbet som egentligen inte rör mig men som jag påverkas av ändå.
Så himla tur att jag har min häst, min fristad i livet 🩷
En fördel med att jobba med bara män, jag blir inte sugen på att leva med någon igen någonsin 🤣

Tack för mig 😅

Så tråkigt med Harry, alla som hängt med genom gamla inlägg och trådar vet ju hur mycket han betyder för dig 😕
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp