Pad som höjer sadeln bak

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Jenna
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 4 747
Sv: Pad som höjer sadeln bak

Jag håller med de flesta i den här tråden, jag hade bytt sadel. Att höja och fylla ut med paddar gör man ett litet tag, men inte som längre lösning. Det finns sadlar som passar din häst med, men du kanske får leta lite...

jag skullke byta sadelutprovare om jag var du :smirk:
precis som du säger så finns det många svankiga hästar o inte går alla dom med paddar här o där utan väl passande sadlar.

Jag skulle vänt mig till en anna sadelutprovare. Om du lägger i paddar och grejer borde ju utrymmet för ryggen och muskler bli mindre, tänker jag.

Min gammling är också lite svankig (har iofs alltid varit så, han har svängd rygglinje med en jättehög manke och väldigt bred rygg) och han hade en Prestige Golden Star bomvidd 37 som låg helt perfekt!

Jag tycker det låter som att du
-sadlar för långt fram så sadeln hamnar i bakvikt
-sadeln är för smal!

En sån pad gör det bara värre..

Liknande trådar

Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 405
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
658
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 417
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 691

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka