Paddar till bomfria sadlar (eq. pads(

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 6459
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 789
R

Raderad medlem 6459

Hur länge håller dom? Det känns som att det innuti paddarna borde tryckas ihop för mycket efter ett tag. Eller? Hur länge har ni haft era?

Sv: Paddar till bomfria sadlar (eq. pads(

Jag har haft min i 1½ år nu och den är fortfarande som ny.
Tror inte det är någon fara att inläggen "trycks ihop". Om man klämmer på dom så är det ju som att trycka på en deg, då man släpper så försvinner gropen. :D :D

tackar tackar, då vet jag att jag kan ha min ett bra tag till!
Du tävlar distans va? Har du två paddar med dig ut då eller räcker det med en?

Jag köpte min pad 2000. Har endast ridit i den tills nu. Beställde en lila från Usa som nu är vår finpad.
Iläggen i den gamla blir inte ihopatryckta men de börjar bli torra i kanterna. Tror att den hänger med ett par år till.
// Linda

Ja, jag tävlar distans. Har bara en padd än så länge, men vill köpa en till, en blå. :love: Bara ett överdrag då, så får man flytta emellan inläggen.

niphredil skrev:
tackar tackar, då vet jag att jag kan ha min ett bra tag till!
Du tävlar distans va? Har du två paddar med dig ut då eller räcker det med en?

Jag har en till var sadel (sydd fast), sedan lägger jag renskinn även mot hästryggen. Så då räcker det att ha renskinn att byta med.

Hälsning Maja

*knapplån*

Tack för alla svar, då vet jag att det inte är nån panik med att köpa en till padd!(bra idé förresten med rensskinn under sadeln!)

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
867
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
653
Senast: cowgirl81
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja tyvärr har mina hästar blivit en börda. De går på lösdrift jag har dom hemma och de får mat tillsyn flera gånger varje dag hovslagare... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 067
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Suck! Jag skrev här om mina helt galna blödningar för ca 1½ år sedan. Jag fick Provera utskrivet för att ta det 10 dagar per månad +... 2
Svar
29
· Visningar
1 499
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Hönstråden II
  • Senast tagna bilden XVI