Paddar under lindor för ridning?

Sv: Paddar under lindor för ridning?

Har jag oxå tänkt innan men efter att ha läst på buke om paddarnas vara eller icke vara så tänkte jag iaf ge dem ett försök till. Vad har du för paddar?

Ang Mias paddar, hittade bara bild på dem i fleece/teddy och de såg mest ut som hemmagjorda trasor helt utan funktion så nej tak. Men läste om ngra andra med foder, kunde dock inte hitta ngn bild? Ngn?

Dom i fleece är jättebra, knölar inte alls underskatta dom inte för att dom ser hemmegjorda ut, det är kvalitét på dom grejorna!

Jag kör med paddar i typ skumgummi med filt över, de funkar kalas, man bara sträcker dem ordentligt så blir det inga veck. De räcker också från kota till knä fram och det räcker gott och väl.

sorry, det var eg. inte riktat till dej :o

nu har jag haft eskardron, sådär nöjd, men de bästa hittade jag i en allt-i-allo låda jag fick av en kompis.. men jag har ingen aning om vad det var för några så det är väl inte till så stor hjälp :crazy:

Jo jag vet att mias brukar ha kanongrejer men de var väl lika ett par sladdriga jag hittade i stallet o min kompis sydde precis sådana (som oxå blev kass) i skolan :D Får väl klämma lite på dem i butik nästa gång tillfälle ges :)

Lugnt ;) Ville bara inte ha en till disk om paddens vara eller icke vare efter alla jag redan läst :)

Kan du inte beskriva dem då? För jag har ju ingen större koll på vilka material som är bra i längden o så...

Nu har jag följt hela tråden och ingen har nämt(vad jag kan se)neoprenpaddar:idea: .Tunna smidiga och framförallt så sitter det kvar runt benet och glider inte:) ...Finns på Horze för 39:-paret:bow: ....Vill man ha ett ännu billigare alternativ så finns "diskunderlag"i litet tjockare skumgummi.

Jag använder neoprenpaddar när jag lindar. Dom kan man hitta lite här o där, travshopar och hos börjes. Jättesmidiga, och man kan klippa till dom så de blir lagom för hästens ben.
Formar sig superbra, och glider ALDRIG.

:love:

attans såg inte stall_tarv's inlägg ;)

Senast ändrad:

Fast jag tror inte vi har samma filtpaddar om dina är klumpiga. Mina är nämligen väldigt tunna. :) Och de sitter på en islänning med grova ben. Tror faktiskt att jag köpte dem på den där affären i tingsryd...;) Har ett par som är filtöverdragen skumgummi också, de är däremot hemska.

Ja där ser man, personligen fullkomligt avskyr jag neoprenpaddar! De sitter som en rulle runt benet och jag tycker inte de formar sig så bra alls. De ger dock säkert ett bättre stötskydd än många andra paddar.

Liknande trådar

H
Utrustning nu är jag lite kluven, köpte med mig hem kombilindan nu sist. jag vill gärna använda bot även vid ridning, har tidigare haft paddar med...
Svar
10
· Visningar
1 167
Senast: Havregryn
·
P
Utrustning Jag skulle gärna vilja veta lite vad ni har för prylar till era hästar, vilka märken/producenter ni tycker är bra och dåliga osv osv. Så... 2
Svar
35
· Visningar
6 321
Senast: Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka