Paket från Tyskland, kommit bort?

Fibusen

Trådstartare
Jag har beställt en grej från Tyskland, det står "arrived at destination country" när jag söker på länken jag fick, bara att datumet är 1/12? Alltså flera dagar sen? Bör jag ta för givet att det är borttappat av våra fantastiska postnord, eller finns det fortfarande chanser att det kommer dyka upp? Det verkar inte kunna gå att spåra paketet längre sen det kom till Sverige, har nån "bacode" som slutar på DE bara,och jag vet inte ens vilket företag som ska köra ut egentligen, utan gissar att det är postnord. (Mindre grej som borde hamna direkt i brevlådan)
 
Det är inte säkert att det är Postnord - det byts ofta transportör vid gränsen.

Jag skulle gissa att det kommer fram så småningom - det är säkert bara försenat pga BlackFriday kaoset som varit
 
Sannolikt funkar den länk du fått utmärkt så länge varan finns i Tyskland, men sämre på vår sida gränsen. Detta så beroende på att det finns en serie väsensskilda datorsystem. När grejen så dyker upp, så kommer din länk kamma till sig.
 
Jag har beställt en grej från Tyskland, det står "arrived at destination country" när jag söker på länken jag fick, bara att datumet är 1/12? Alltså flera dagar sen? Bör jag ta för givet att det är borttappat av våra fantastiska postnord, eller finns det fortfarande chanser att det kommer dyka upp? Det verkar inte kunna gå att spåra paketet längre sen det kom till Sverige, har nån "bacode" som slutar på DE bara,och jag vet inte ens vilket företag som ska köra ut egentligen, utan gissar att det är postnord. (Mindre grej som borde hamna direkt i brevlådan)
När jag beställt så har jag kunnat använda samma nummer för att få fram nytt kolli-id hos postnord. Men varje gång har jag själv varit tvungen att ringa kundtjänst och be om det nya numret. Men när det varit postnord som hanterat paketet så har det stått så på DHL´s hemsida med tillhörande länk. För mig har det tagit 1 vecka från att paketet nått Sverige till att det levererats till min dörr.
 
Min sambo beställde en grej från USA via Ebay. När det stod att varan var i Sverige så tog det därefter ändå ytterligare ca 2 v innan vi kunde hämta ut den på ICA. Så misströsta inte än.
 
Fast inte fastnar det väl i tullen från Tyskland. En grej om det kommer från Amerika eller Asien, men detta är ju inom EU. Då är det väl mer sannolikt att paketet inte hunnits köras ut än eller att det är borttappat. Hur nu paket blir borttappade?!
Har fått grejer till jobbet från Tyskland som har fastnat i tullen. Upp till en månad.
 
När jag beställer saker från Sverige till Tyskland kan jag alltid följa paketet på posten.se till gränsen men om jag sen tar det svenska paketnr och knappar in det på dhl.de så ser jag paketets resa från gränsen och till mig. Vet inte om det går också åt andra hållet? Nu är det enkelt för mig, allt som kommer från Sverige och är inlämnat på Posten där, körs ut här med DHL. Men i värsta fall får du kanske prova på alla som kör ut paket.

Har aldrig varit med om att något fastnat i tullen. Är ju som någon skrev inom EU. Brukar ta 3-4 vardagar så är paketet här.
 
Om du har något försändelsenummer så ring och efterfråga ditt paket. Jag har varit med om att paket ankommit till sverige men sen skickats tillbaka för att postnord missat att avisera... (se tex tråden om Postnord här på Senior). Min erfarenhet är att när det fungerar så går det fort att få sina grejer, blir det några dagar sent så tenderar det att dra ut flera veckor alternativt inte komma fram alls...
 
Jag beställde varor från Tyskland i slutet av augusti och fick mail om att det anlänt Sverige, men jag fick inte paketet hem till mig förrän i början av november. Ingen visste var det fanns.
 
Fast inte fastnar det väl i tullen från Tyskland. En grej om det kommer från Amerika eller Asien, men detta är ju inom EU. Då är det väl mer sannolikt att paketet inte hunnits köras ut än eller att det är borttappat. Hur nu paket blir borttappade?!
Ja, så kanske det är. Fast jag beställer bl.a. ritpapper från Tyskland och där kan man ofta se att det hunnit till gränsen och sen blir det helt tyst. Tills man x antal dagar senare igen kan söka på det, och då har det precis hanterats inom Sverige och skickats vidare.
 
Jag har kunnat söka på numret som slutar på DE på Postnords hemsida och kunnat följa det.

Faktist så gick det att söka på numret på postnord för mig också. Tyvär så står det bara att det anlänt till Sverige där också, dock den 2/12, men någon mer info finns inte än. Vet inte ens vart i landet det hamnat. Så tråkigt om det kommit bort då det är en julklapp som jag lagt ner hela min själ i att hitta... Vet inte om postnord kan göra något mer om jag skulle ringa heller?
 
Faktist så gick det att söka på numret på postnord för mig också. Tyvär så står det bara att det anlänt till Sverige där också, dock den 2/12, men någon mer info finns inte än. Vet inte ens vart i landet det hamnat. Så tråkigt om det kommit bort då det är en julklapp som jag lagt ner hela min själ i att hitta... Vet inte om postnord kan göra något mer om jag skulle ringa heller?
Ibland kan de se mer i sitt system än vad som visas på hemsidan, tror inte paketet kommit bort utan att de är helt överbelastade med utlandsförsändelser vad jag läst.
 
Faktist så gick det att söka på numret på postnord för mig också. Tyvär så står det bara att det anlänt till Sverige där också, dock den 2/12, men någon mer info finns inte än. Vet inte ens vart i landet det hamnat. Så tråkigt om det kommit bort då det är en julklapp som jag lagt ner hela min själ i att hitta... Vet inte om postnord kan göra något mer om jag skulle ringa heller?
Om du vill så kan du PMa mig sändningsnumret så borde jag se vilken transportör det gäller. Gärna var du bor också, om du vill. Det är nämligen inte helt omöjligt att tex Jetpak kör ut DHL-sändningar i vissa orter.
/Transportledare på Jetpak som har jobbat på DHL också.
 
men om det är skickat med DHL finns det då på PostNords hemsida?

Nummer som slutar på DE går väl inte med DHL utan med Postnord? Med DHL har jag aldrig sett att ett nummer slutar på några bokstäver? Det brukar ju vara Postnords nummer och sedan är det sändningsland i slutet, har man beställt inom Sverige slutar det på SE.

@Fibusen , man kan alltid ringa och kolla. :)
 
Om du vill så kan du PMa mig sändningsnumret så borde jag se vilken transportör det gäller. Gärna var du bor också, om du vill. Det är nämligen inte helt omöjligt att tex Jetpak kör ut DHL-sändningar i vissa orter.
/Transportledare på Jetpak som har jobbat på DHL också.

Tack! Jag har skickat PM! :bow:
 

Liknande trådar

Utrustning I slutet av augusti beställde jag ett träns mot postförskott. På hemsidan står det att deras mål är att kunden ska ha tränset innom 10...
Svar
18
· Visningar
1 269
Senast: Elshacera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp