Bukefalos 28 år!

Paket leverans

Postnord är helt klart både snabbast och bäst hos oss. Har däremot fått felutdelade paket och ej levererade paket av den här qom delar ut på natten. Minns ej namnet. Då gick paketet i retur till sist eftersom dom inte hittade huset.
 
Men vad konstigt? När jag fått från early bird så har de ställt det utanför min dörr i farstukvisten, bor i villa. Var inte länge sen jag fick paket från dom.
Alltså det är ju poängen. Att vi ska gå så nära dörren som möjligt. Men är det staket runt med stängd grind skulle vi inte öppna.

Vilket är lite löjligt för ibland när man delar tidning är det tvärtom. In till dörren ska den helst. Och det delas samtidigt. Fick lite psykbryt ibland.
 
Det enda som fungerat helt klanderfritt här är Instabox... som dessutom har ohyggligt trevlig personal och kundtjänst. Budbee var ett enda stort skämt den gång jag testade och jag är oerhört glad för att min lokala affär valde Instabox.

PostMord är gott och blandat vad gäller paket men deras kundtjänst är ett enda stort tragiskt skämt. DHL fungerar utmärkt men butiken som har det här är lite begränsad vad gäller öppettiderna. Schenker har också fungerat bra men är segare (har inte körningar till vår butik varje dag, bara om det är hemleverans).

Early Bird har fungerat bra här (paketet har antingen lagts i lådan eller hängts på lådan i en påse med krok) men är i allmänhet för långsamma för att det ska vara ett alternativ för mig. Jag förväntar mig inte att de ska köra in på min infartsväg och lägga på bron, mitt hus är 70m från allmän väg.
 
Policy. Jag brukade göra det ibörjan när jag körde early bird men vi blev tillsagda att sluta.
Har du koll på hur det fungerar, om Early Bird har några egna utdelare eller om allt ligger på andra? Jag har för mig att jag sett Premo dela Early Bird tex, men hittade inget om det på hemsidan när jag försökte kolla upp det.
 
Alltså det är ju poängen. Att vi ska gå så nära dörren som möjligt. Men är det staket runt med stängd grind skulle vi inte öppna.

Vilket är lite löjligt för ibland när man delar tidning är det tvärtom. In till dörren ska den helst. Och det delas samtidigt. Fick lite psykbryt ibland.
Ah då förstår jag, vi har inte staket för uppfart och fram till dörr. Har läst mkt negativa omdömen om dem så verkar ju vara väldigt knepigt.
 
Att det ska vara så svårt att få paket hemleverade trots att man har betalat extra för det😠
Väntar på tre paket just nu två som kommer med postnord båda har fastna någon stans på vägen och är flera dagar försenade.
Och ett som Ups skulle leverera i dag jag fick för några timmar sen ett meddelande om att det levererats utan att jag fått något, efter att ha kollat upp det med dom visade det sig att dom levererat det till ett utlämningsställe på annan ort och tydligen är det meningen att jag på något sätt ska ta mig dit och hämta det🤬

Vilket bolag ska man egentligen använda för att få paket till rätt adress och i rätt tid?
Här bor vi 40m från ett utlämningsställe som har alla transportörer. Ändå envisas PostNord med att varannan gång skicka till ett utlämningsställe på annan ort 7km bort 🙄
 
Jag gillar också Budbee och Earlybird, aldrig haft problem med dom! :) Instabox alltid om jag inte går att få hemleverans.
 
Håller med om Early Bird. Hade beställd Kaffi Kalender från Kränkku (som är rätt dyr!) dom leverade den i min grannes postlåda :rage: (Vi har tydliga namn på våra postlådor!)
Som tur är mina grannar så snälla, så dom knackade på.

Postnord hemleverans funkar super bra här, inte haft problem en enda gång. Annars är Instabox super.
 
Har du koll på hur det fungerar, om Early Bird har några egna utdelare eller om allt ligger på andra? Jag har för mig att jag sett Premo dela Early Bird tex, men hittade inget om det på hemsidan när jag försökte kolla upp det.

Det är tidningsbuden som delar Early Bird på sin vanliga runda.
 
Fick nyss ett nytt meddelande från postnord dom beklagar att paketen blir ytterligare försenade och dom kommer att återkomma med nya datum.
Det är tredje gången jag får detta meddelande, enligt spårningen så har paketen legat i grann orten sen i torsdags förra veckan bara 3 mil härifrån.
Det tog under ett dygn för paketen från Tyskland respektive Spanien dit men dom sista milen verkar svåra🥴
Ups kundtjänst är ren ut sagt otrevlig och säger bara att jag få hämta det på utlämningsstället flera mil härifrån vilket inte går när man är handikappad och ej har bil, det är ju dom som gjort fel och i stället för att leverera till min dörr vilket jag har betalat för har levererat det till fel ort😠
Jag verkar ha maximal otur när det kommer till paket.
 
Paketbox alla dagar i veckan.

Gillade hemkörning med Budbee fram till jag stötte på ett riktigt stolpskott som råkade trycka i att paketet inte gick att leverera när han stod i min trapp och jag hade öppnat för att ta emot paketet, han vägrade då lämna över det och sa att han var tvungen att ta tillbaka det till lagret och lägga ny leveransorder på det.
Jag blev helt tokig och kallade honom både en och tre fula ord. Ångrar så här i efterhand att jag inte bara tog det ur händerna på honom, för han stod och viftade med det framför ögonen på mig. Det slutade alltså med att han tog tillbaka det och han fick köra ut det igen två dagar senare...

Fick ingen som helst återkoppling från kundtjänst efter den händelsen.
 
Allra bäst är PostNord, där strular det i princip aldrig. Paket med hemleverans kan man välja att få utan att signera, då ställer dem det i vår takövertäckta inkörsel - väldigt skönt att slippa att de knackar på och hundarna blir galna. ;) Om lantbrevbäraren har något som inte går ner i lådan så kör han ner till gården, tutar och så kan jag gå ut och möta honom istället för att han knackar på.

PostNord-appen är helt suverän! Även Mina paket, som DHL och Schenker använder, är bra men inte så bra som PostNords app.

Även DHL, Schenker och Early Bird funkar bra - Early bird använder vi ofta när vi beställer från Apotea och det är aldrig några problem. DHL och Schenker levereras normalt till servicestället i byn 7 km bort men det funkar rätt bra det med. Det här att kunna identifiera paket med bank-ID är ju otroligt praktiskt, då kan min man hämta upp paket adresserade till mig och vice versa. Schenker är väl de enda som inte har den funktionen ännu, så där blir det lite knöligare, men det brukar i alla fall inte vara något problem med själva leveransen fram till det. DHL levererar inte varje dag till vår (serviceställets) ort, men det kan jag också stå ut med.

UPS är nog de enda vi haft problem med, paket har försvunnit på vägen och aldrig kunnat hittas, både privat och för vårt företag.

När vi bodde i Östergötland hittade UPS inte ens ut till oss på landet (15 minuter från en större stad) trots att alla andra fraktbolag utan problem hittade.

Här nere i Skåne har i princip alla leverantörer hittat till oss, utom en som ringde och fick vägbeskrivning. Här körs dock UPS ut av en annan budfirma än UPS själv, det kanske är därför det funkar (när paketen inte försvinner på vägen, vilket dock sker långt innan den där budfirman får dem).
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 596
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 623
Senast: Jeps
·
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
25 338
Senast: ptr
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 813
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp