Palettblad/Coleus

23CBE434-888B-4E97-A98D-4AE4889EA2F9.jpeg

Har släppt all prestige kring odling pga livets omständligheter. Men det jag har kvar (54 + 28 krukväxter :angel: ) verkar må gött.
Stora och täta, eller små och täta.

Här lilla inomhusGilda som är dotter till utomhusGilda, i sällskap av Rasputin - den marooned som i sällskap av 5 kullsyskon utgör insynsskydd i sovrumsfönstret.
Ölburk i nederkant för skala.
 
Jag har inte en sån men kan för den som vill ha något mer diskret än ett lysrör rekommendera Star Tradings 357-35 LED lampa. Den är ganska stark med sina 16 watt och har bra umol per krona i inköpspris, 133 kr på bl.a. Gardenstore. Har den över några små paletter som är superfina nu.
RNYzczW.jpeg

7GGmcy4.jpeg

U7G1XxM.jpeg
 
Alla mina utepaletter (som mer eller mindre lämnats åt sitt öde) strök med inatt! Stendöda hela högen. Lite snopet ändå, igår var de jättefina och idag är det bara bruna skelett kvar.

Och jag som tänkte igår att jag kanske skulle ta in några till, de är ju väldigt fina och eventuell ohyra som kommit med in är inte värre än det där dvärgväxt-kvalstret som verkar härja bland vissa av mina andra paletter, snarare verkar det kommit in något som käkar ohyra för de utifrån är jättefina!
 
Hur ofta vattnar ni era palettblad nu? Jag kör efter Plantaappen och i somras tyckte den att de skulle vattnas varann dag, numera är det var 5:e och det känns väl länge? Men kanske är för att de ska gå i vintervila? Mina växer då fortfarande.
 
Hur ofta vattnar ni era palettblad nu? Jag kör efter Plantaappen och i somras tyckte den att de skulle vattnas varann dag, numera är det var 5:e och det känns väl länge? Men kanske är för att de ska gå i vintervila? Mina växer då fortfarande.
Jag har lampor till mina så de växer glatt som vanligt och jag vattnar när de slokar. Tidigare vintrar utan lampor har jag avstått växtnäring och vattnat när de sett törstiga ut bara :)
 
Wow vad fina! Jag är på jakt efter lite roligare sticklingar om du vill bli av med några… (för visst bor du i Mälardalen?)
Jag kan ju knappast ta åt mig äran för att ha sått dem :D Alla tre i inlägget är sådda av Scandi, men jag håller med, de är supersöta.
Rent tekniskt sett tror jag det snarare är södra Bergslagen än Mälardalen, men det är rätt nära ändå. :) Jag har klippt ned mycket men har nog 20-30 sorter med klippbara sticklingar ändå så skicka PM om det är aktuellt.
 
Vad fina de blivit! Kul att se :D Den översta är grönlila hos mig, din är mycket snyggare!
Den blev ganska grön i karantänen men står sen ett par veckor under v-tac och ser nu ut som ovan. Himla kul att ljuset gör så stor skillnad. Jag har inte så mycket ljusa paletter så den står verkligen ut :love:
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Ny här i forumet och har postat ett inlägg angående den här växten i Palettbladstråden då jag misstänker att det är ett palettblad men...
Svar
12
· Visningar
1 999
Senast: Maria D
·
Katthälsa Mina katter går ute dagtid i den mån de vill och har då halsband med gps. Det har fungerat bra länge men för ett tag sen upptäcktes att...
Svar
11
· Visningar
477
Senast: cili
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 442
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 812
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp