pälsglans

Moppa123

Trådstartare
Hur använder ni pälsglans? sprayar man bara på efter tvätt ( sköljer alltså inte ur)
ni som blandar egen pälsglans med balsam, den tvättas inte bort heller vad jag förstår?????
PÄLSGLANS FOX från börjes, fungerar den fin fint?

Om svansen är lerig tvättar jag den först innan jag sprayar på, annars sprayar jag bara när det behövs..

Jag skulle faktiskt föredra pälsglans+schampo två i ett.
Då slipper man t.ex duscha/tvätta hästen.
Vill inte förstöra märrens päls i vintern.

//Carolrita

Jag sprayar pälsglans i svansen med lite jämna mellanrum så den inte trasslar eller blir alltför skitig... Smutsen fastnar inte lika lätt då. Av samma anledning (smuts) så brukar jag även spraya på haserna och "skankerna"/låren samt uppe på korset eftersom min häst rullar sig i boxen... :angel: Det är lättare att få bort kissfläckarna då... :smirk:

Jag :love: Fox Pälsglans, det är den bästa tycker jag.
Jag använder i savsen och manen med jämna mellanrum så att dom sak vara lätta att borsta ur utan att slita. :)
Sedan använder jag på pälsen ibland osså.

Sprayar alltid innan jag borstar svansen, den slits mindre då.

Brukar också spraya på bogen och på höftknölen för att täcket ska skava mindre.

Liknande trådar

Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
875
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Racesafe säkerhetsväst! Jag behöver hjälp! Jag är så jäkla puckad, läste att man kunde tvätta säkerhetsvästen i tvättmaskinen. Sagt och...
Svar
4
· Visningar
366
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Tjo, är denhär fett misslagoma årstiden nu, när grusvägarna tinat fram, men hage är fett snöig och isig än, och gården bara bitvis isig...
Svar
6
· Visningar
543
Senast: Shixle
·
Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
879
Senast: Raderad medlem 142658
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025