Pälsspray

Kattennizze

Trådstartare
Man-svansspray, är det någon som har ett bra recept på det som man kan tillverka själv? Jag tycker de är ganska dyra att köpa, men det kanske är bäst? Vilket märke rekommenderar ni i såfall? Jag har haft f'xfire, men gillade inte det något vidare. Tips mottages tacksamt!

Sv: Pälsspray

Använder bara i svansen och hasorna (och nödfall på bogen) och hittills har jag faktiskt tyckt att Foxfire är överlägset. Men smaken är som baken.

Jag hgåller med föregående talare och säger att F**fire är överlägset bäst. Kostar drygt hundringen men då räcker den ju typ ett år eller så..

Fast jag hade nog inte haft det i pälsen mer än jag måste, det är mycket silicon i... (använder det mot bogskrav höst/vinter)

Veredus är bäst och TIB kommer 2:a på min lista..

Jag använder det bara i svansen. Eftersom min häst har en tjock svans och en tendens att få saker att fastna i den annars...igår tog jag in honom med en en meter lång gren så intrasslad i svansen att jag funderade på om jag skulle vara tvungen att klippa av alltihop...men med lite FF i svansen så blev den nästan normal till slut (hade inte haft i det på en vecka innan så det var väl därför det fastnade saker...).

Foxfire.

Men varför gillar du den inte?

Jag har i svans och man för att slippa slita på taglet vid borstning.

Har provat både veredus, TIB horse, equistar (orange flaska va?) och Foxfire.

Tycker TIB är helt klart överlägset samt luktar gudomligt! Veredus och equistar är inte dåligt, men inte i klass med TIB och veredus är snor-dyrt (iaf i "min" butik)

Foxfire är ju en klassiker men måste nog endå säga att Tib är bättre!

Jag köpte en jättebra på Gekås i höstas, en vit, ganska smal flaska med nån etikett på. Den var jättebra och glansen satt i nästan 2 veckor trots regn och lera ( manen och svansen var fortfarande inte trassliga ) men jag har glömt bort märket. Kan ha varit Eclipse men är inte säker..Någon som vet?

Nu har jag Foxfire men jag tycker inte alls att den är lika bra, manen och svansen är trassliga igen efter bara 2-3 dar.

Senast ändrad av en moderator:

ett år??! hmhm åhnej när jag använder glans är det slut på två månader:rofl: , min fd hästs svans kunde man nästan spegla sig i :angel:

Jag tycker både Veredus och Foxfire är bra.
Men bäst är nog Foxfire, iaf på ponnysvansen som jag använder det i :p

Lätt Veredus! Den håller i sig längst och luktar godast.

Det var nog av märket Carr&Day&Martin. Har också det, tycker det fungerar bra. Foxfire är nog snäppet bättre dock. :)

F**f*re kan man blanda med hälften vatten. Funkar lika bra och räcker hur länge som helst för en billig peng!

JAg har hört att man kan blanda ut sköljmedel med vatten, har dock inte provat. Brukar använda Veredu för att det luktar gott...

Liknande trådar

Utrustning Är det någon som har erfarenhet av Affectumsadlar? Det är ett relativt nytt märke, framtaget av en svensk sadelmakare. Jag har fått tips...
Svar
7
· Visningar
711
Senast: emma-vsm
·
Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par... 2
Svar
32
· Visningar
1 223
Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 385
Senast: Silje
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka