K

kjelin01

nu vet jag inte vad jag ska göra.

jag har annonserat ut min kanin hur länge som helst för att det inte går att ha honom kvar. men ingen svarar....jag måste ge bort honom omgående!!
varför finns det ingen i dalarna som vill ha en mysig kanin??
 
kräver du för mycke betalt?
finnes det inge kaninförening der borta?
ge den dock inte till nån djurbutik,
dom flesta säljer intagna äldre kaniner till orm mat.
karnsjer dock inte hos er.
 
nej, det gör jag ej. ät till och med villig att skänka bort honon till rätt hem.

har inte fått napp nåntans. :(
 
Tyvärr är det ett rejält överskott på kaniner just nu. Många som börjat med avel på olika sätt...mycket svår marknad nuförtiden!

Hittar du ingen som vill ha honom så får du nog överväga att låta honom somna in.
 
ja, jag har funderat på detta också, men det känns ju aldrig bra att göra så...men kanske måste ändå.

han är ju van att vara ute, och nu får han vara i bur hela dagarna...*vadå skaka galler*
 
Hade du bott närmare så hade jag kunnat tänka mig att ta honom. Varför är du så begränsad till Dalarna?
 
jag är inte begränsad alls så, men jag har ingen möjlighet att åka med honom. jag kan hitta någon som kan åka till sthlm, jag ska dit i helgen
 
Vart i dalarna? Ska skaffa sällskap till Lurvas och han hatar andra marsvin. Enda jag behöver fixa är det där satans hönsnätet som ligger hos farmor :p Vad är det för nin? :)
 
Det finns ju omplaceringshem som petcare tex som tar hand om djur. Söker man på internet så finns det många som tar emot "övergivna" djur. Tyvärr har jag själv en hane så jag kan inte hjälpa dig. Söker en hona som sällskap till honom. :smirk:

/Maria
 

Liknande trådar

Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
751
Senast: Blyger
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 137
Senast: Stinaelin
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 560
Senast: KesoNeso
·
Övr. Djur Jag har en liten gård med gamla åkrar med öar av sten här och där. Har upptäckt att den största ön är full av skräp: glas och porslin...
Svar
5
· Visningar
617
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp