Pannkakstryffel

smedsussie

Trådstartare
Vad gör jag för fel?
Har försökt att göra tryffel flera gånger, men de bara flyter ut och blir som små platta kleggiga pannkakor.
Har följt receptet, har provat att minska gräddmängden, har lagt dem i knäckformar.
Men efter ett par minuter utanför kylen så flyter de ut. De ser inte det minsta kulformade ut som de gör på alla bilder i recepten.

Hjälp!:grin:

Vad gör jag för fel?
Har försökt att göra tryffel flera gånger, men de bara flyter ut och blir som små platta kleggiga pannkakor.
Har följt receptet, har provat att minska gräddmängden, har lagt dem i knäckformar.
Men efter ett par minuter utanför kylen så flyter de ut. De ser inte det minsta kulformade ut som de gör på alla bilder i recepten.

Hjälp!:grin:
Vad är det för recept du använder? Lättare att hjälpa med fler detaljer.

Jag gör enkla tryfflar på 1 dl grädde till 250 gr mörk choklad. Var noga med att inte värma chokladen för mycket. Smaksätts med 1 tsk kaffe eller sprit av nått slag och rullas i kakao efteråt. Förvaras svalt men ej i kylskåp!

@Migo Jag hittade ett enkelt recept i en tidning, 200 vit choklad, 1 dl grädde, 1 msk honung och 1/2 gram saffran.
Vit choklad är mer lättflytande än mjölkchoklad och mycket mer än mörk choklad. Så det låter som för lite choklad för att få en formbar tryffel. Jag gör på 0,7 dl grädde till 200gr mjölkchoklad för att få konsistens som går att rulla. Så minska ytterligare lite för vit choklad. Sen brukar jag ha i smör i mina tryfflar på slutet när allt är blandat och chokladen smält låter du smöret smälta i din blandning och blandar. Till ditt recept 25 gram smör. Smör blir ju hårt i kylskåpet så det hjälper dina tryfflar att bli formbara.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 418
Senast: Johanna1988
·
Tjatter Ibland når de automatiska översättningarna på Facebook nya höjder. Jag fastnade med blicken på en kaka som såg trevlig ut och som... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 595
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De... 4 5 6
Svar
112
· Visningar
22 790
Senast: kolblakkur
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu under våren har jag gått på ett flertal anställningsintervjuer och även gjort personlighetstester i samband med...
Svar
4
· Visningar
2 087
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025