PonnyMajsan

Trådstartare
Hej jag har inget aning om var tråden ska ligga så någon får gärna flytta den;) Min fjordings man är hemsk. Den är stubbad och cirka 6-8 cm kort. Även fast den är stubbad så lägger den sig nära nacken och liksom ligger framåt mot öron. Så jag tänkte spara ut hennes man då den växer jättefort. Men hennes pannlugg är ganska kort så det ser nog lite konstigt ut med lång man och kort pannlugg. Kan jag "hjälpa" pannluggen att växa? Isåfall hur ska jag göra? Har aldrig klippt pannluggen då man inte ska göra det på en fjording. Tack på förhand:)

@PonnyMajsan; Egentligen skall väl inte en fjording ha lång man heller?;) Men gör man inga större synder så tycker jag att det kan vara, men en hardcoreentusiast kan ha något att påpeka.

En pannlugg är var den är, visst kan du toppa till den lite men alla fjordisar får inte lång pannlugg. Om manen lägger sig fram mot öronen så går det att snagga precis bakom öronen alternativt stubba den kortare vid nacke och manke så högsta punkten blir strax mitt på halsen.
Så ge inte upp den klassiska fjordingfrillan än, det finns en massa balla mönster som man kan klippa till.

Man kan göra underverk genom att etappklippa det vita. På så sätt står även tjocka manar och det syns knappt någon skillnad ens på nära håll.

Liknande trådar

Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
735
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 716
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
703
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka