Bukefalos 28 år!

Parasitologen på SVA - förvånad

Alexandra_W

Trådstartare
Jag maialde parasitologen på SV med en fråga om hur jag på bästa sätt sanerar min vinterhage. Bland annat frågade jag hur länge hagen behöver vila, och hur det påverkar om den betas av får i sommar. Påpekade som bakgrund att det är å hästar på stor yta men att den ändå lyckats bli kraftig nedsmittad och att åringen visar 1200 epg blodmask på träckprov.

Får svar en vecka senare där de undrar om provet verkligen är skickat till dem, för de hittar det inte. Jag svarar att nej, provet är skickat till Vidlab för de har snabbare service och bättre pris men att min fråga är generellt ställd ang betessanering.

Får svar att "Vänd dig då till Vidilab, vi hjälper SVA:s kunder"

Snacka om snarstuckna, om jag INTE sagt att jag tagit träckprov utan bara hade frågor om hur man sanerar smittad hage, undrar om de sagt samma sak då..
 
Du får väl prova att maila under annat namn och fråga då.. :D :cool: ;)
Men snacka om dålig service i övrigt..
 
Jag skulle verkligen blivit sur omjag blivit bemött så!
Deras jobb är att informera och hjälpa folk med frågor som dina! Jag skulle påpeka det för den personen och så skulle jag kräva att få tala med någon annan om hur man betessanerar på bästa sätt.
Med det svar du fick så kommer man ju inte få fler kunder precis :crazy:.

Kan ju meddela att jag pratat med dom om växelbete osv och då var dom supertrevliga och tillmötesgående. Ring igen och hoppas på att du får prata med någon som inte har PMS ;)
 
Vidilab kanske är billigare för att
de inte har denna rådgivning?
 
Vidilab HAR rådgivning, både av de och av veterinär. Jag är dock av åsikten att inhämta så mycket information som möjligt, därav att jag frågade SVA också.
 

Liknande trådar

Anläggning Vi har lilla blodmasken på två av tre hästar, vilket innebär att de flesta vinterhagar innehåller smitta. Det kommer inte funka att...
2
Svar
24
· Visningar
2 888
Hästvård Hej. Jag var för en tid sedan medryttare på en häst som var hur snäll som helst. Varför jag valde att söka till denna annonsör var för...
Svar
9
· Visningar
3 131
Senast: Djurvän
·
  • Låst
Hästvård Jag flyttade till nytt stall för knappt en månad sen. Gjorde träckprov i veckan inför betessäsongen. Gjorde ingen extra odling. Ena...
Svar
6
· Visningar
1 548
Senast: Boj
·
Hästvård Jag är fruktansvärt missnöjd med "min" veterinärs insats på min häst och överväger starkt att bestrida fakturan då denna egentligen...
Svar
16
· Visningar
5 686
Senast: Sar24BB66
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp