Parfymhjälp

Miljon

Trådstartare
Jag är sämst på att beskriva dofter, så det här kommer kanske kvala in som bukes svåraste tråd genom tiderna ;)

Men såhär är det. Igår var jag på stan, och gick förbi flera personer som måste ha haft samma parfym, vilket gör att jag tror det är någon som är ganska ny och/eller populär. Den luktade liksom "varmt", lite vanilj men inte så det tog över, lite fruktigt och kryddigt på något sätt. Jättetrevlig doft, och nu skulle jag vilja veta vad det kan vara för parfym. Någon som har förslag?

Helt hopplös tråd egentligen med så bristfällig information, jag vet, men nån kanske har just den parfymen och känner igen min beskrivning :p
 
Vet ingenting om parfym men en som verkar vara populär nu som jag själv har är YSL Black Opium. Ska vara lite vanilj och apelsinblomma och allt möjligt.
 
lite OT

alltså, jag hade hört så himla mycket gott om black opium. MEN!! Den luktar ju typ lakrits? :wtf::cry::yuck: (alternativt är det jag som har dåligt luktsinne, but still)

mvh hatar lakrits.
 
lite OT

alltså, jag hade hört så himla mycket gott om black opium. MEN!! Den luktar ju typ lakrits? :wtf::cry::yuck: (alternativt är det jag som har dåligt luktsinne, but still)

mvh hatar lakrits.

Haha, jag känner ingen lakrits från den! Men alla uppfattar väl dofter lite olika:)
 
Haha, jag känner ingen lakrits från den! Men alla uppfattar väl dofter lite olika:)

Ja jag hade aldrig hört någon beskriva den som en lakritsdoft men googlade lite efter att ha testat den och då såg jag att några beskrev den som lite lakrits-lik. jag tror lakritsdoften la sig ganska fort för jag tänkte inte på det under resten av dagen men när jag sprutade på den blev jag himla besviken, haha :p.
 
Gå in på närmaste Kicks och fråga vad de säljer mest av just nu.
Troligtvis är det en ny lite enklare parfym som fallit många i smaken. Svenskar är inte direkt äventyrliga när det kommer till val av parfym så har du luktat samma på många är oddsen väldigt höga för att den ligger på butikernas 5 i topp.
 

Liknande trådar

Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 131
Senast: Acto
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 094
Senast: jemeni
·
Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
53 54 55
Svar
1 086
· Visningar
33 689
Kropp & Själ Jag har matproblem som jag inte kommer tillrätta med själv, och är så urbota less på det. Jag behöver alltså hjälp med detta men behöver...
Svar
5
· Visningar
1 581
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp