Varulvslekarnas anmälningstråd

Ja, det finns ju en massa andra roller att ta med som kan hjälpa till med teorier/slutsatser utan att det behövs en siare. Trollade röster, brevbärare som du säger, och lite annat - och så skulle man ju kunna ha med nån form av spion då som kan se vem någon röstat på bakom kulisserna, t.ex. Men då tycker jag också att det bör vara åtminstone en drällrad till lyan så att folk försöker vara lite diskreta också.

Sen tror jag att vi kanske generellt behöver vara försiktigare med att tydligt godförklara folk. Det här med att ”inte ond- eller godförklara någon utan teori” tycker jag vi slarvar lite med ibland, speciellt när man i flera inlägg poängterar att ”x har jag ju satt åt sidan tidigare”. Då blir det ju någonstans uppenbart att man har info/tror nån annan har det. I såna lägen kanske det är bättre att bara utelämna personen ur teorierna så det inte blir självklart.

Sen tror jag att den här leken blev extra svår pga lyans dolda röst. De kunde ju styra rätt bra med den, för hade bara en enda ulv åkt i lynch under leken hade det ju varit lättare att teoria och dra slutsatser.
Eller en spion på det, så den ulven behövt tänka till lite hur den röstat.
Precis, håller med om sista stycket.
Dolda röster är en bra grej men blir lite ensidiga utan info för då går det ändå inte att dra slutsatser.
 
Ja, det finns ju en massa andra roller att ta med som kan hjälpa till med teorier/slutsatser utan att det behövs en siare. Trollade röster, brevbärare som du säger, och lite annat - och så skulle man ju kunna ha med nån form av spion då som kan se vem någon röstat på bakom kulisserna, t.ex. Men då tycker jag också att det bör vara åtminstone en drällrad till lyan så att folk försöker vara lite diskreta också.

Sen tror jag att vi kanske generellt behöver vara försiktigare med att tydligt godförklara folk. Det här med att ”inte ond- eller godförklara någon utan teori” tycker jag vi slarvar lite med ibland, speciellt när man i flera inlägg poängterar att ”x har jag ju satt åt sidan tidigare”. Då blir det ju någonstans uppenbart att man har info/tror nån annan har det. I såna lägen kanske det är bättre att bara utelämna personen ur teorierna så det inte blir självklart.

Sen tror jag att den här leken blev extra svår pga lyans dolda röst. De kunde ju styra rätt bra med den, för hade bara en enda ulv åkt i lynch under leken hade det ju varit lättare att teoria och dra slutsatser.
Eller en spion på det, så den ulven behövt tänka till lite hur den röstat.
Vi spelade för dåligt eller så spelade ulvarna för bra.
Det blev i allafall för svårt
 
Ja, det finns ju en massa andra roller att ta med som kan hjälpa till med teorier/slutsatser utan att det behövs en siare. Trollade röster, brevbärare som du säger, och lite annat - och så skulle man ju kunna ha med nån form av spion då som kan se vem någon röstat på bakom kulisserna, t.ex. Men då tycker jag också att det bör vara åtminstone en drällrad till lyan så att folk försöker vara lite diskreta också.

Sen tror jag att vi kanske generellt behöver vara försiktigare med att tydligt godförklara folk. Det här med att ”inte ond- eller godförklara någon utan teori” tycker jag vi slarvar lite med ibland, speciellt när man i flera inlägg poängterar att ”x har jag ju satt åt sidan tidigare”. Då blir det ju någonstans uppenbart att man har info/tror nån annan har det. I såna lägen kanske det är bättre att bara utelämna personen ur teorierna så det inte blir självklart.

Sen tror jag att den här leken blev extra svår pga lyans dolda röst. De kunde ju styra rätt bra med den, för hade bara en enda ulv åkt i lynch under leken hade det ju varit lättare att teoria och dra slutsatser.
Eller en spion på det, så den ulven behövt tänka till lite hur den röstat.

Ja alltså i denna leken var jag ju den enda som typ hade någon info (Harrysen borde inte vara ulv eftersom jag valdes som käk), och jag försökte att hålla det till mig själv eftersom dels gillar jag inte övertydliga hintar och dels fanns det inte något sätt att motivera det utan att avslöja min roll, men efter att vi lynchat goda tre gånger på raken så blev jag lite frustrerad och kände att jag måste göra något för att få med mig de andra så att de kunde fatta att jag och Harrysen gick att lita på i alla fall. Sedan var det ju synd att jag tyckte q verkade lite god och cirkus var så himla skum 😅 .

Men jag vet inte hur tidigt det blev uppenbart för alla att jag var ängeln och varför jag godförklarade Harrysen?
 
Vi spelade för dåligt eller så spelade ulvarna för bra.
Det blev i allafall för svårt
Nja, tror det var dels ulven i fårakläder som gjorde det svårt, och det faktum att ingen ulv åkte i lynch. Hade det sista hänt hade det nog sett väldigt annorlunda ut!

Jag tyckte för övrigt inte du var skum, var helt övertygad om att du var god och @qitis och @Niyama satt i lyan!
Sen trodde jag precis som du att @Kilauea var ängel, så jag tycker absolut inte du var övertydlig @Gabby_Ossi utan funderade på dig i lyan och även @Harrysen 😂
 
Ja alltså problemet när man inte får någon info och inga av lynchningarna gör att man måste omvärdera sina teorier är ju att allt man läser tolkas in i den "världsbilden" man redan har och bara förstärker den.

Och jag tyckte ju att jag var övertydlig så alla som inte fattade direkt att jag var god efter det inlägget måste ju vara skummisar. Och q som var så snäll och höll med mig måste ju vara jättgod 😂
 
Ja alltså i denna leken var jag ju den enda som typ hade någon info (Harrysen borde inte vara ulv eftersom jag valdes som käk), och jag försökte att hålla det till mig själv eftersom dels gillar jag inte övertydliga hintar och dels fanns det inte något sätt att motivera det utan att avslöja min roll, men efter att vi lynchat goda tre gånger på raken så blev jag lite frustrerad och kände att jag måste göra något för att få med mig de andra så att de kunde fatta att jag och Harrysen gick att lita på i alla fall. Sedan var det ju synd att jag tyckte q verkade lite god och cirkus var så himla skum 😅 .

Men jag vet inte hur tidigt det blev uppenbart för alla att jag var ängeln och varför jag godförklarade Harrysen?
Fattar inte varför Harrysen borde vara god? Alltså hur du fattade det?
 
Nja, tror det var dels ulven i fårakläder som gjorde det svårt, och det faktum att ingen ulv åkte i lynch. Hade det sista hänt hade det nog sett väldigt annorlunda ut!

Jag tyckte för övrigt inte du var skum, var helt övertygad om att du var god och @qitis och @Niyama satt i lyan!
Sen trodde jag precis som du att @Kilauea var ängel, så jag tycker absolut inte du var övertydlig @Gabby_Ossi utan funderade på dig i lyan och även @Harrysen 😂
Tror inte ulven i fårakläder gjorde det svårt för goda, kändes mest som det var något som skulle kunna avslöja oss. Tror inte vi använde den nåt för att kunna styra?

Jag föreslog att lyncha mig sista dagen, hade ingen energi till leken ändå. Fast vet inte om det hade hjälpt goda för då hade ju Q och/eller Lobelia drivit på mot mig.
 
Fattar inte varför Harrysen borde vara god? Alltså hur du fattade det?

För att jag "följde" ju hennes röst i DL1, så hade hon varit ulv så hade ni ju trott att jag kanske var får och inte käkat mig direkt.

Men ni behövde ju aldrig fundera på det i DL1 för ni röstade ju så sent allihopa så ni fick inga som följde era röster, förutom att LenaH röstade på q men hon åkte ju ändå ut så.
 
För att jag "följde" ju hennes röst i DL1, så hade hon varit ulv så hade ni ju trott att jag kanske var får och inte käkat mig direkt.

Men ni behövde ju aldrig fundera på det i DL1 för ni röstade ju så sent allihopa så ni fick inga som följde era röster, förutom att LenaH röstade på q men hon åkte ju ändå ut så.
Just det. Den lynchen avgjorde vi ju så LenaH åkte fast bakom kulisserna då. Lobelias dolda röst 😁
 
För att jag "följde" ju hennes röst i DL1, så hade hon varit ulv så hade ni ju trott att jag kanske var får och inte käkat mig direkt.

Men ni behövde ju aldrig fundera på det i DL1 för ni röstade ju så sent allihopa så ni fick inga som följde era röster, förutom att LenaH röstade på q men hon åkte ju ändå ut så.
Följde q menade jag, röstade på bsf
 
Om ni behöver LL och inte fyller listan än på några dagar kan jag se om jag kan få med mig @Derring-Do på en lek.
Har en som behöver lite jobb med rollistan än, där jag ville prova en ny roll som kanske kan hjälpa balansera information i leken, som jag spånade på under den leken som varit.
Eller så kan jag erbjuda en tema-lek som nog kan bli klar att sättas igång fortare, som är gjord speciellt för @LenaH :D
 
För att jag "följde" ju hennes röst i DL1, så hade hon varit ulv så hade ni ju trott att jag kanske var får och inte käkat mig direkt.

Men ni behövde ju aldrig fundera på det i DL1 för ni röstade ju så sent allihopa så ni fick inga som följde era röster, förutom att LenaH röstade på q men hon åkte ju ändå ut så.
Men hur visste du att hon inte var får?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 407
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 987
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 009
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 921
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp