Paris budget

felmar

Trådstartare
Tjena! Imorgon drar jag och 2 tjejkompisar till Paris. Vi ska vara där från onsdag kväll till söndag morgon. Vi tänkte shoppa en hel del, gå upp i Eiffeltornet, äta ute 2 ggr per dag.. Jag har med mig cirka 7000 kr, tror ni det räcker till allt käk, lite taxiresor och en del shopping? Har ni några budget tips?
 
Hello! Du snackar med personen som åker till Paris x antal ggr per år ;)
Jag tycker att ni ska skippa Eifeltornet, det är en turistfälla, ni får köa evigheter, det är asdyrt etc. Det kommer äta upp er budget big time..
Vart ska ni bo? Jag bor alltid i Marais och det är enligt mig bästa stadsdelen i Paris för både shopping, mat och kultur. Här finns bra vintage och även kiloshop (sunkigt men man kan fynda på kilopris) plus designers. Min favoritrestaurang är Le Petit Marché och maten är GUDOMLIG. Du kan komma dit vid midnatt och käka trerätters, generellt är allt öppet längre på kvällarna i Paris. Detta gäller också butiker etc. Testa också en glassig crepe på Luzettez. Frukost äter man gärna på Favorite på Rue de Rivoli. Inte mysigast läge men alla hänger här och det är skön stämning.

Vill ni shoppa lyxigare märken så åk till Champs-Élysées, det kanske inte ryms i er budget men det kan vara kul att kika runt lite. Undvik dock restaurangerna i närheten, de är dyra och kassa.
En annan del av Paris som är trevlig är Latinkvarteten. Det finns mysiga gränder där, ganska billig nordafrikansk mat och en hel del bra barer. Generellt så finns det många restauranger som serverar nordafrikansk mat, typ couscous-hak. Dessa är mer prisvärda. Undvik turistfällor, det kan vara enormt sunkig mat på dessa, ofta också väldigt dyrt. Gå alltid en bit bort från större turiststråk.

Det finns många fina trädgårdar i Paris, personligen älskar jag Jardin Luxembourg, missa inte den!

Hmmm... är det ngt mer ni undrar så let me know ;)
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
926
Senast: Bison
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 164
Senast: iNTOHiMO
·
Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
31 368
Hundhälsa Min hund ska på torsdag få genomgå gastroskopi. Både oralt och rektalt. Efter en långdragen problematik från mag- och tarmkanalen och...
Svar
4
· Visningar
1 780
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp