Parvagn till shetland

kolblakkur

Trådstartare
Söker en bra parvagn till shetland, tävlingsgodkänd. Tar gärna emot tips om bra vagnar :bow: Även import.

Sv: Parvagn till shetland

jag vill också ha tips på detta! Ni som kör shettispar, vad har ni för vagn?

Jag vill också ha tips! Just nu lånar ( :love: ) jag en Tidaholmsvagn, men jag behöver köpa en egen snart.

Det enda jag vet är att jag inte vill ha en "maraton mix" från Driveout. Där är verkligen hela vagnen nerskalad till shettisstorlek, så man sitter med knäna vid hakan och når knappt ner till handtagen där bak. Jag vill ha en vagn där man som normallång vuxen kan sitta bra.

Ja tack :d

Vet du vilka märken/modeller du tittat på, så att man vet vad man ska akta sig för?

Vagnen jag lånat nu sitter man bra i, men den är egentligen gjord för lite större ponnyer.

Jag har hittat några tyska sidor som säljer men det står inga priser eller mått. Har även kikat på equus-driving. I galleriet finns några bilder på deras shettisvagnar med häst framför. Mix maraton ser väldigt liten ut, personerna på bilden ser ut att sitta väldigt trångt.

Shettis cross ser däremot trevligare ut men fortfarande inte perfekt i mina ögon. Någon som vet vad den går på?

Har du någon bild på den vagnen du lånar?

par4.jpg

Jag tror den är från 90-talet nån gång, Tidaholm.

den ser iallafall väldigt robust ut!

Vilka märken har du kollat på för övrigt? Har du några prisuppgifter?

Jag har mest kollat efter begagnade än. Men det verkar svårt att hitta en "shettisvagn" med rätt spårvidd och vikt... Antingen är det minimini på alla ledder eller så är de för större ponnyer. Men då känns det senare alternativet bättre.

Den som fanns på selar.se och sedan via länken till det utländska företaget såg rätt trevlig ut! 125cm bred och 150kg tung. Frågan är väl bara om den är väl tilltagen eller om man sitter med knäna under hakan. Undra vad den kan tänkas kosta!?

Hejsan! Jag har en parvagn som kommer från Polen, jag köpte den genom equus driving, en toppenvagn, mina killar är strax över metern och de känns super, (tyvär vet jag att många haft problem med beställningar från equus, men jag fick den snabbt) har tyvärr glömt bort hur jag ska lägga in bilder här, men de kanske kommer :confused: hälsningar mia

Hejsan! Jag har en parvagn som kommer från Polen, jag köpte den genom equus driving, en toppenvagn, mina killar är strax över metern och de känns super, (tyvär vet jag att många haft problem med beställningar från equus, men jag fick den snabbt) har tyvärr glömt bort hur jag ska lägga in bilder här, men de kanske kommer :confused: hälsningar mia

jag provar nu då :angel: http://zool.pixbox.se kanske funkar, tyvärr är ena hästen som är med i spannet död :cry: men har lånat en häst och har även en 4 åring på tillväxt, mia

Senast ändrad av en moderator:

Jag måste vara blind men jag hittar ändå inte :o Var står det "Resreatiweagens" :confused:

Annan fråga - är det någon som känner till märket Bakker? Hemsida?

Åh vilket härligt ekipage :love: :love: :love:

Vad sugen jag blev på att köra hinder med mina småttingar nu :D

det står i menylistan.
vagnen ser ut så här
25_websheet.jpg

det finns bara du kontaktar ngn av återförsäljarna så finns de... T.ex. Leon Shetty sport hos hansmeier

Jodå... Jag känner till Bakker. Har haft en vagn från honom till mina friesrar i Holland. Men han ghar flyttat sin verksamhet till Polen och säljer direkt via annonser. har ingen hemsida mer. / Gunilla

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver komplettera åbäket till stålbur med en canvasbur. Har inte köpt nån sån på år och dar, tar gärna emot tips på bra modeller och...
Svar
10
· Visningar
427
Senast: bollen__
·
Fritid Ska till Stockholm 21-23 mars med familjen - alla vuxna. Det blir från fredag eftermiddag/kväll till söndag eftermiddag/kväll. Det vore...
Svar
8
· Visningar
467
Senast: Lightzone
·
Fritid Nästa helg ska jag och snart 8-åriga dottern till Malmö för att gå på konsert. Har ni några tips på andra aktiviteter som är passande...
Svar
0
· Visningar
165
Utrustning Har någon tips på mjuka ridkängor? Gärna i läder. Mina fötter är tyvärr superkänsliga och jag får lätt skavsår eller ont, alltså är...
Svar
0
· Visningar
142
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka