Bukefalos 28 år!

Påskpynta

Winni

Trådstartare
Hur pyntar ni till påsk? Byter ni gardiner, dukar, hänger upp kycklingar och påskkärringar eller ingenting? Björkris med dun kanske? Berätta!

Jag pyntar bara genom att ställa fram en kyckling som kommer från mina morföräldrar, en väldigt gammal som betyder påsk för mig. Sedan brukar jag ha björkris i en höganäskruka (utan vatten - allergisk) på verandan pyntat med dun. Men jag vet inte om jag kommer att ha dun i år efter larmet om djurplågeriet :mad: För att vara helt på den säkra sidan kommer jag nog att sätta färgadt papper på något snyggt kreativt sätt :crazy: i stället.
 
Sv: Påskpynta

De flesta butikerna har ju dragit bort det dun som är levandeplockat, går du in till t ex Hemtex och letar efter dun så är det i allra största sannolikhet från döda djur, men du kan ju även fråga för säkerhets skull :).
 
Sv: Påskpynta

Inget björkris eftersom vi är allergiska, och inga gardiner för jag byter till jul och orkar inte en gång till per år (hatar att stryka). :D

Men dukar - ja. En löpare på vardagsrumsbordet och en stor gul duk + en löpare på köksbordet. Och lite påsktuppar och ägg och annat pynt här och var.
 
Sv: Påskpynta

Nästan inget. Brukar ta in björkris och pynta med fjädrar och ägg OM jag kommer ihåg det ;). När jag var barn hade vi som tradition flera år i rad att ta in en björk i julgransstorlek som vi satte i julgransfoten och klädde med fjädrar och pynt. Väldigt häftigt :D!
 
Sv: Påskpynta

När jag var barn hade vi som tradition flera år i rad att ta in en björk i julgransstorlek som vi satte i julgransfoten och klädde med fjädrar och pynt. Väldigt häftigt :D!

Vad läckert! Har aldrig hört det förut, men det måste se hel häftigt ut :laugh:
 
Sv: Påskpynta

Jag har klätt ett litet träd ute med färggranna fjädrar.
Sedan har jag satt fram 2 tuppar och 4 hönor. SÅ! Påskpyntat å klart! :)
 
Sv: Påskpynta

Inget fjäder-mög här inte. Av anledningarna att jag inte tycker det är fint, och av risken att det kan vara plockat från levande fåglar, usch nej, finns annat som är så fint!!
Dessutom tycker jag att less is more, så detta kör vi (läs jag!) på
Vardagsrummet
Hall-renovering+011.jpg


Köket, om det inte syns så tydligt så är de små gula sakerna pytte-små kycklingar - de är bara så söta!!
Hall-renovering+012.jpg
 
Sv: Påskpynta

Jag hittade en gammal löpare hemma som jag inte vet var den kommer ifrån (eller vilket årtionde den kommer ifrån heller för den delen).

Jag fattade genast ett starkt tycke för den. :D

paskduk.jpg


Och så mina helt förvirrade påsktuppar såklart. :D

pasktuppar.jpg
 
Sv: Påskpynta

Jag tycker löparen är jättefin och det är dina prydnader oxå.
Jag pyntar själv ingenting, ibland klär jag ett äppleträd ute med jättestora ägg i snöre, men det blev inte det detta året.
 
Sv: Påskpynta

Jag pyntar i stort sett bara busken här och har 2 kycklingar på matbordet. Och en vas med påskliljor.
Firar inte direkt påsken mer än att det är långledigt och vår

27028441.jpg
 
Sv: Påskpynta

I år blev det ingenting, det känns inte så lyckat att ha björkris med vippor med två lekfulla katter i huset :D Annat pynt, påskgardiner och liknande har jag aldrig haft :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp