Påskpyntet

Sv: Påskpyntet

Klaga inte på min fina lampa..! :D Den va faktiskt så där sned när jag monterade ihop den. Och ställer man sjläva glaset på något platt så är skärmen sned, så det är inte monteringen som är fel...!
Lampan är, orginell :D
 
Sv: Påskpyntet

Alltså förlåt, men det känns som om jag har SM i trådskapning idag. Det är absolut inte meningen :o :D

Men när ska man börja påskpynta, byta till vårgardiner, och ta fram ris å sånt där.
Hur gör ni?
Och vad har ni för pynt?
Pyntar ni i bara köket, eller i hela bostaden?

ska??? :confused: ska man det :o oups :D

jag brukar försöka komma ihåg att ta in björkris och sätta i vatten så det hinner slå ut (ska göra det i veckan nu när jag ska ut till huset och kan plocka där) ungarna får pynta det... de brukar göra påskpynt på dagis/i skolan som placeras ut och sen köper jag påskliljor - thats it!!
 
Sv: Påskpyntet

Jag brukar sätta lite ris i en kruka utanför dörren. Kanske någon fjäder i om jag inte glömmer bort det. Sedan får det stå fram till sommaren :o

Jag plockade precis bort min julkrans från ytterdörren, är lite seg i det här med att plocka bort gammalt pynt :crazy:
 
Sv: Påskpyntet

*kl*
pyntar inget alls,brukar åka hem till pappa över påsk ,han brukar slå till med ett påskägg som pynt .

Hemma hos mamma och syrran är det påskris och kycklingar och mycket gult ..överallt..hahah
 
Sv: Påskpyntet

Jag brukar sätta lite ris i en kruka utanför dörren. Kanske någon fjäder i om jag inte glömmer bort det. Sedan får det stå fram till sommaren :o

Jag plockade precis bort min julkrans från ytterdörren, är lite seg i det här med att plocka bort gammalt pynt :crazy:

vi tog ner vår julkrans i förra veckan :o och påskriset brukar få stå tills jag kommer på att jag behöver stödpinnar till tomaterna :angel:
 
Sv: Påskpyntet

Jag har mina fina påskkeramik saker uppe året om jag... Jag tycker de är så fina så jag vill titta på dem varje dag året om... :D :D :D
 
Sv: Påskpyntet

Jag har ju julstjärnor i fönstret om du inte ser det... ;)

Jag har en överlevare jag med, i sonens rum står en blommande julstjärna som hängt med i ett par år faktiskt. Den slutade blomma och växte med gröna blad efter den första julen, men sen - till min stora häpnad - började den blomma igen någon vecka före jul 07! :banana: Den blommar fortfarande och lyckas hänga med på nåt sätt. Tror banne mig att jag ska plantera om den i en något litet större kruka och se om den vill vara med ett tag till. :)
 
Sv: Påskpyntet

Men när ska man börja påskpynta, byta till vårgardiner, och ta fram ris å sånt där.
Hur gör ni?
Och vad har ni för pynt?
Pyntar ni i bara köket, eller i hela bostaden?

Jag är ju ingen direkt PåskPyntarFantast, lägger krutet på Julen istället. Men visst är det trevligt att fira vårens ankomst! :) I år har jag faktiskt köpt några smågrejor på Panduro, som jag ska måla och hänga upp. Ska se om jag hinner brodera den lilla påskvepan jag köpte för några veckor sedan. Ska fota när jag är färdig.

Har inga speciella påskgardiner däremot, byter julgardinerna mot vår/sommargardiner i slutet av januari. Ris blir det, fast inga björkkvistar. Är tokallegisk mot björk, så jag kör med en safe variant av torkade kvistar.
 
Sv: Påskpyntet

När är det påsk i år egentligen? Inte för att jag ska påskpynta, men det får väl ses som det sista datumet för att ta ned juldekorationen (en krans av lingonris med kanel och rött band) från ytterdörren.
 
Sv: Påskpyntet

Ja när när!!! Jag vill inte vänta mer. Blir jättelycklig när jag går i affärer och ser att påskpyntet börjar komma fram!
 
Sv: Påskpyntet

På service huset där jag jobbar så är det en farbror som hade en stooor julstjärna, och innan jul började den blomma, den va säkert 10 år gammal. Behöver jag säga att den va enorm.

Så plantera om din du :)
 
Sv: Påskpyntet

På service huset där jag jobbar så är det en farbror som hade en stooor julstjärna, och innan jul började den blomma, den va säkert 10 år gammal. Behöver jag säga att den va enorm.

Så plantera om din du :)

Aha! Då ska jag faktiskt ge vår julstjärna en chans till överlevnad ännu ett tag. :)
 
Sv: Påskpyntet

Japp, det är gott om tid att pynta än. Eller vad man nu gör innan påsk. :)

Jag ska nog dra fram lite påsk grejer så fort jag har röjt i köket, det är i en enda stor röra just nu. Hemskt är det.

Vart är alla bilder på påsk-kök?

Aha! Då ska jag faktiskt ge vår julstjärna en chans till överlevnad ännu ett tag. :)

Tycker jag absolut, dom kan ju bli jättestora :banana:
 
Sv: Påskpyntet

Jag har inte gjort det med julpyntet än, men funderar på det, det är samma person som tillverkat det så... :D :D :D
 
Sv: Påskpyntet

Du är inte ensam.
Min mamma har tagit bort alla stjärnor utom den i vardagsrummet & granen är fri från pynt men har ljusen kvar så man kanske ska skippa riset & förvandla den gröna saken till påskgran:angel:

Kommer nog åka & shoppa påskpynt den här helgen, ska bli vuxen & seriös & ha fjädrar & ägg överallt.
 
Sv: Påskpyntet

Glöm inte att lägga in nån bild på det sen :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp