pass för sällskapsdjur

Vad jag har förstått är det främst hund och katt :confused:
Hittar inget som säger att det är annorlunda sedan när det gäller gnagare.
 
Av den källan så har jag inga åsikter.

Tycker pass e jäkligt onödigt, ett vet intyg + vac. intyg räcker för ett sällskapsdjur, för hur ofta reser man eu-runt med sin katt? de skulle va om det e en utställningskatt men ändå! dom e de ju otroligt stor koll på!
 
Japp.
Inte för att jag är nån reseperson, men stackars den som ska flytta sin råttuppfödning på 50 råttor till irland... Det blir många pass!
Hmm... Är finland med i eu? Jag ska ju kanske ha APU i finland nästa år och djuren blir inte kvar här, de måste med om det ska gå ju :crazy:
 
Redan nu är du tvungen att ha tillstånd och veterinärundersökning om du vill ha med dig mer än 10 råttor var du än åker här i världen ;)
Tillståndet kostar också pengar.
Jag bor ungefär 6 mil från Danmark...närmare än upp till Göteborg men jag måste ändå betala för tillstånd och veterinärundersökning om jag vill ta hem mer än 10 marsvin :)
Fast här var det hund och katt det gällde.
Har inte hittat något som säger gnagare och kanin faktiskt.
har kollat på JBV hemsida :p
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi håller på för fullt och planerar en resa till Finland. Det blir Finlandsfärja och tåg, ingen bil. Hundarna är såklart...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: bollen__
·
Samhälle Vi funderar på att åka utomlands i vinter, det är ju dock fortfarande sjukt långa väntetider på pass, hela familjen behöver nya pass...
Svar
7
· Visningar
615
Senast: Tulip
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 739
Senast: Myrten
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 841
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp