pass ist för vaccinationsintyg?

Apollo 13

Trådstartare
Så, idag var jag iväg och vaccinerade totton. Veterinärn fyllde endast i vaccineringen i passet men inte i det separata vaccinationsintyget. Nu funderar jag på om hon glömde göra det eller om det är så att vaccinationsintyget i passet fungerar ist för det separata vaccinationsintyget?
Funkar det alltså på tävlingar osv att jag bara visar upp ifyllt pass och utan det separatavaccinationsintyget?
Kan jag då kassera det separata?

Graci! / Helen

Sv: pass ist för vaccinationsintyg?

Normalt är det passet som ska vara vaccinationsintyg. Men efter som inte alla har komplett vaccination i det finns intygen kvar fortfarande.
Det du ska kunna visa på tävling är ju att du fullt skydd på hästen vilket kan innebära att du måste ha med intyget ett tag till.

men allt står ju i passet, det är bara i det separata intyget där allt inte står. så då behöver jag ju inte ha med det?

Inte om du har full täckning för en grundvaccination i passet.

min veterinär sa att det inte spelade någon roll om det stod i passset eller på kortet, men skulle man bara använda passet så skulle man föra över från kortet till passet så man fick med alla vacc.

Min veterinär satt en bra stund :D när han fick föra över vaccinationerna från intyget till passet. Men han fick lite fikabröd som plåster på såren.

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära... 2
Svar
24
· Visningar
8 765
Senast: Migo
·
Träning Tävling är aldrig något som har intresserat mig. Jag har alltid tyckt,och tycker att det är jättekul att hänga med som hästskötare...
Svar
4
· Visningar
1 427
Senast: svea
·
P
Avel Hejsan! Köpte i Oktober 2008 ett sto import från Holland med holländskt pass.. jag har nu lite frågor kring passet då jag inte förstår...
Svar
11
· Visningar
2 861
Senast: pikoon
·
Hästmänniskan Tvingar mig själv att fundera över vad jag ska/måste göra OM veterinärbesöket nästa vecka blir en kalldusch. Lillen har ju fång, och är... 8 9 10
Svar
186
· Visningar
16 766
Senast: mimus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka