Pass som utlandsboende (utbruten från Covid-19 del 6)

I Norge kan du inte få nytt svenskt pass, det måste man ta sig till Sverige för :) Finns såklart konsulat och ambassader här, men pass hjälper dom inte en med. Nu kan man ju åka på annat godkänt id till Sverige skulle det vara så att passet gått ut. Men vet inte hur det blir i dessa tider om det kan ställa till problem för folk?

Nej alla ambassader och konsulat utfärdar inte pass, gäller inte bara Norge, men det brukar gå att lösa om man vill och det är problem. Norden har ju som sagt sagt passfrihet.
 
Good for you!
Jag kan ta mig till Canada och Mexico utan pass men med Amerikanskt korkort ... Men inte till Europa, liksom ingen Europe kan ta sig till USA utan pass.

Det var ju ett svar på det du skrev om att ingen kunde ta sig ut sitt land oavsett land på en internationell flight. Det stämmer inte.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ja, folk pratar stort om att videomöten är något som kommer vara kvar mycket av på olika jobb och hemarbete likaså osv, som om det bara...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
6 515
Senast: Stefffie
·
Hästhantering Hej, har ventilerat det här lite i andras tradar men inte fatt nagon reaktion sa jag tankte att det kanske ar battre att starta en egen...
Svar
17
· Visningar
1 893
Senast: daphna
·
D
Ekonomi & Juridik Jag har jobbat som tranare/beridare utomlands for samma familj i nastan 6 ar. Jag trivs pa jobbet och ar god van med hela familjen...
Svar
4
· Visningar
1 595
Senast: Spunkgrodan
·
Övr. Katt Maste fa skriva av mig lite innan jag blir tokig. Kopte tva Maine Coonkatter i varas som nu ar 8 manader. De kastrerades i juni och...
Svar
7
· Visningar
1 084
Senast: aemaria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp