• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare bloss
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 894
B

bloss

jag undrar om någon vet hur man går till väga med passansökan när man inte har några papper på hästarna? Måste man registrera islänningarna som korsning då eller finns det något annat sätt att gå till väga? Eventuella priser? ska de chippmärkas också?

Om man ska ta över hästarna till Norge så måste man ju ha pass, men om jag ansöker om pass nu så antar jag att det tar ett tag innan jag får passet, måste jag då vänta på passet eller finns det något kvitto eller liknande som jag kan använda så länge tills jag får passet?

någon som vet?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Pass

Själklart måste din häst vara registrerad som Islandshäst om den ska kunna få pass som Islandshäst!
Om det inte finns papper på hästen så ska den registreras som korsning.
Har du flera Islandshästar utan papper?
Varför är dom utan papper?

Du måste nog vänta tills du får passet innan du kan åka, annars så kan du ju fixa veterinärintyg på hästen/hästarna men då måste du få ett nytt innan du åker tillbaka av norsk veterinär.

Liknande trådar

Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av... 10 11 12
Svar
228
· Visningar
19 107
Senast: mumin
·
Kropp & Själ Jag behöver röra på mig. Jag måste komma ut och få upp blåset och fysiken. Jag är en typisk hemmasittare som älskar att vara hemma, alla... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
4 869
Senast: Red_Chili
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 223
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 002

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Shop to you drop, del 4
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka