• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare Yvvi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 51
  • Visningar Visningar 5 103
Sv: Passage

Damn, önskar att jag hade kommit på det där med min gamla fjording! Han kunde alla GP-rörelser utom de förbannade bytena, men en gång när det blåste upp en påse bakom röven på honom fick han tillräckligt med snärt i bakkärran för att göra ett klockrent byte.

Hong-Kong, here we come, liksom... :banana:

Man får ju ha ropare på tävlingarna - varför inte en prasslare i stället? :idea:

Plötsligt ser jag lösningen på alla mina problem. Istället för att stå och tjata ska tränaren få springa runt i paddocken och vifta med en sopsäck på lämpliga ställen och platser.

Från sidan: skänkelvikning.
Bakifrån: mer bjudning.
Framifrån: mindre springande.

Osv.

Allt kommer att gå fint hädanefter.

Min tränare tycker att det är lite jobbigt, men hon får ju ordentlig motion i alla fall. Dessutom håller hon värmen - en aspekt värd att beakta nu när det börjar bli kyligt ute!:D

Min tränare tycker att det är lite jobbigt, men hon får ju ordentlig motion i alla fall. Dessutom håller hon värmen - en aspekt värd att beakta nu när det börjar bli kyligt ute!:D

Vad bra! Man slipper koka kaffe åt tränaren, för värmens skull! Och det gör inget om man inte kommer ihåg hjälperna riktigt. bara att hänga med:banana:

Lite av vitsen med alla de här rörelserna är väl just att hästen ska kunna utföra dem när ryttaren på et korrekt sätt ber den om det och hästen är mogen för det...

Min tränare tycker att det är lite jobbigt, men hon får ju ordentlig motion i alla fall.

Jag tycker inte att det borde vara ens hälften så jobbigt som att stå och gasta på mig, som sen ändå inte gör som hon säger. "Håll ihop händerna", tex, det är ju inte det att jag inte fattar vad det betyder, jag kan inte alltid ändå. Så mycket bättre då om tränaren vänder sig direkt till hästen med sin plastpåse.

Sveas tips lät bra, tycker jag. Kanske kan man knyta fast lite plastband i kotskydden bak och på så vis få till en härlig luftighet i rörelserna?

Jag tycker inte att det borde vara ens hälften så jobbigt som att stå och gasta på mig, som sen ändå inte gör som hon säger. "Håll ihop händerna", tex, det är ju inte det att jag inte fattar vad det betyder, jag kan inte alltid ändå. Så mycket bättre då om tränaren vänder sig direkt till hästen med sin plastpåse.

Sveas tips lät bra, tycker jag. Kanske kan man knyta fast lite plastband i kotskydden bak och på så vis få till en härlig luftighet i rörelserna?

Äh, gå över till klassisk dressyr i stället. Då får du använda dig av härliga klassiska knep som t ex igelkott eller arg katt på påle (nu svartnar säkert min tunga för att jag avslöjar vad vi egentligen håller på med i sekten...)! :banana:

klassiska knep som t ex igelkott eller arg katt på påle

Arg katt på påle, låter mer stenålders än klassiskt i mina öron. Det kommer för mig en sedvänja från min utländska barndom då man skulle slå sönder en tunna i vilken det fanns en katt.

Ah, men även de italienska renässansmästarna höll på med sånt. Grisone och grabbarna.

Damn, önskar att jag hade kommit på det där med min gamla fjording! Han kunde alla GP-rörelser utom de förbannade bytena, men en gång när det blåste upp en påse bakom röven på honom fick han tillräckligt med snärt i bakkärran för att göra ett klockrent byte.

Hong-Kong, here we come, liksom... :banana:

Man får ju ha ropare på tävlingarna - varför inte en prasslare i stället? :idea:

Den första utetävlingen i april för det året 2004 tror jag det var så hade domaren en värmefläkt i sitt bås som smattrade, lät som någon satt på ett kort ur en kortlek på ett cykelhjul ungefär vilket fick Barcelona att fullkomligt totalt flippa ut, vi hade piaff och passage i hela övre delen av programet eftersom hon vägrade överhuvudtaget att gå närmare domarbåset än till bokstaven X men inte fan fick jag några extrapoäng för det :angel:

Dessutom hade hon mage att blåsa ut mig för upprepade felridningar :eek:

Hille viftade inte ens på noshåret av smattret :rofl:

Liknande trådar

Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
557
Senast: Elo
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
3 080
Hundhälsa Hej Vi har en ett åring hemma som från dag 1 haft krångel med aptiten. Till en början så tänkte vi att hon är valp, stress och det blir...
Svar
10
· Visningar
876
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 432
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka