S
Skrauti
Här är lite bilder på min sadel, som inte längre passar, enligt mig. Men nu vill jag veta vad ni ser, bara för att få bekräftat att jag inte är helt ute och cyklar. Ni får gärna skriva lite sadelmärken som kan passa ( dressyr eller islandssadlar)
Den ligger an längsmed hela ryggen med jämt tryck, men har ju utstickande bossor som lättar lite från ryggen baktill och framtill (två sista centrimetrarna ligger den lite löst, men jag antar att det är normalt för att ge mankfrihet. den ligger så att jag kan få in 6 fingrars bredd ( ca 7-8 cm mellan manken och sadeln när jag inte sitter i den ) dessutom ser det lite konstigt ut vid manken...
Ryggprofil:
Sadel från sidan:
Sadel framifrån:
Bakifrån:
Uppifrån:
Den ligger an längsmed hela ryggen med jämt tryck, men har ju utstickande bossor som lättar lite från ryggen baktill och framtill (två sista centrimetrarna ligger den lite löst, men jag antar att det är normalt för att ge mankfrihet. den ligger så att jag kan få in 6 fingrars bredd ( ca 7-8 cm mellan manken och sadeln när jag inte sitter i den ) dessutom ser det lite konstigt ut vid manken...
Ryggprofil:

Sadel från sidan:

Sadel framifrån:

Bakifrån:

Uppifrån: