Passar sadeln??

TeamVM

Trådstartare
Hejhej!
Jag behöver sadelhjälp. I vintras köpte jag en Globus clic hopp till Vilgisen, men jag tror inte att den passar längre. Pälsen krullar sig framme vid bogbladet och det är en rand med vita hår vid anläggningsytan uppe på ryggen.
Hästen är ca 100 grader och storleken på sadeln är 16,5 34

Jag lägger in några bilder om det funkar.

Sv: Passar sadeln??

81685_1211386458.jpg

Bilden togs strax innan jag köpte sadeln.
Regnblöt häst, men man ser nog hur böjd ryggen är iaf. Tejpbiten markerar bogbladet.

Spotlight: Ok, jag fixar fler i morgon!

Salvi: Va synd, men jag vet inte hur jag ska lägga in bilder så att alla kan se dem :(

Kanske det :idea:
Jag har bilderna på bilddagboken nu, så det blir lite rörigt att ha dem på flera sidor.

Ja jag misstänkte det. I morgon lägger jag ut bilder utan något under så det syns bättre hur den ligger.

Liknande trådar

Utrustning Säkert nån här som har koll på Globus, hur är Clic och Ezperanza? Har läst att Clic passar mer takformade och Ezperanza rundare ryggar...
Svar
1
· Visningar
1 531
Senast: skogaliten
·
Utrustning Hej på er! Har nu avverkat två utprovare och ingen hade något som passade och sade helt olika saker så man blir ju inte klok på det... 2
Svar
28
· Visningar
4 934
Senast: Nea_
·
Utrustning Finns det ens? Jag är lite sugen på att skaffa en extrasadel till ponnyn att ha framförallt vid uteritt i blött/lerigt/äckligt väder...
Svar
3
· Visningar
1 281
Senast: _Zacke_
·
Utrustning Jag är mitt uppe i en grym separationsångest. Jag har en dressyrsadel som jag verkligen trivs med, men som nu inte passar hästen längre...
Svar
0
· Visningar
864
Senast: Aureola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka