Sv: Passier stigläder
Ja... Jag beställde en Passier därifrån... Och döm om min förvåning i onsdags när jag fick den (har behövt skicka tillbaka den 1 gång innan) och den inte passade.
Såhär var det för mig:
Beställde min sadel i slutet av augusti. Olof lovade att den SKULLE passa (14000 för en 2 år gammal Passier med klösmärken, fläckar osv.) för den var alldeles för smal för att jag skulle kunna provrida den så jag fick köpa den utan att ha ridit i den. Men fick den på öppet köp... Han lovade också att jag skulle få den på 3-4 veckor. Efter 4½ vecka fick jag den. Den passade inte. Jag var alldeles förtvivlad och ringde Olof nästa morgon. Han skulle komma.... Men så fick han förhinder... Så skulle han komma... Men så var det någon annan som gick före... Och sen kom han, TVÅ veckor efter jag hade ringt honom.
Så tog han tillbaka sadeln... Han lovade mig att det skulle ta 3 veckor, för att han visste att jag inte hade någon sadel att rida i och att jag höll på att få mitt femtielfte sammanbrott över all skit med alla jävla sadlar. Och så går tiden... 3 veckor... 4 veckor... och så 5 veckor! Så jag fick vänta två veckor för länge, och sen så passar inte ens sadelfan.
Sen så min syrra beställde en Passier Pegasus därifrån... ny... Hon beställde sin 2 veckor efter mig, för hon trodde att hon hade bestä'llt en, men Ingdams hade inte sagt till oss att vi skulle fylla på en ordersedel (det gjorde ju inte jag, men det måste man visst med en ny sadel) så hon beställde inte hennes förräns 2 veckor senare... Fick den efter 6 veckor tror jag, men istället för att ringa henne så har dom lagt sadeln p´å mitt namn, och så ringer dom mig och säger att min sadel är inne. Jaha, jag blir skitglad, då hade det gått 2½ vecka bara! Nähä, när jag ringer till Ingdams hade inte min kommit till Sverige, det var syrrans som var där då....
Och inte nog med det, när man beställer en sadel så får man ju tusen spänn avdrag för sadelprovningen. Men inte jag... De hade glömt bort att dra av dom... Så det var en himla massa strul med det ena och det andra. De fick istället dra av 2000 på syrrans sadel istället.
Menmen...... Suck.
Jag gillar Ingdams, för dom har varit tillmötesgående (har fått två bomviddsändringar och två helomstoppningar till ett värde av 5600, men jag har bara betalt 700 för det...) och jag skiter egentligen i att allt det administrativa inte funkar som det ska. Det jag är så besviken över är att Olof lovade mig att han skulle fixa en sadel, men det har han inte. Jag ahr väntat 2½ månad på den där jävla sadeln och lagt ner 1600 utöver sadelns pris som jag inte kommer få tillbaka. Och det känns jävligt pissigt måste jag säga.