Passier stigläder

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare tretjak
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 288
T

tretjak

Vet någon vart man kan köpa Passier stigläder, bruna dam? I alla butiker jag letat i så är det bara Stübben som sadeltillverkare som även har stigläder och Zaldi tror jag också att jag har sett men inte Passier. Tillverkar de inte egna stigläder kanske? Tycker att det är svårt att hitta rätt brun nyans om man ska köpa stigläder av annat fabrikat nämligen. Någon som vet?

Sv: Passier stigläder

Jag köpte ett par nya från tyskland men sålde dem av olika anledningar på Tradera för inte längesen. De tillverkas alltså o mina var i färgen redwood.

Har de Passier stigläder? Såg inte det på deras sida nämligen. Andra sorter är inte så intressanta även om de är av bra kvalitet eftersom färgen är svår att pricka in då. Köper man en så dyr sadel så vill man inte sabotera helheten med avvikande färg på stiglädren...

Jag ringde till dem i går och fick besked att de har bruna hemma så nu ska jag bara ta mått så att längden blir rätt med!

Förresten var det inte du som hade beställt sadel av dem? Jag har lite problem med leveransen av Passier Optimumsadeln som jag borde haft för två veckor sedan. De kan inte ge några som helst besked om leveranstid helt plötsligt! Den överrenskomna tiden har alltså gått ut, den som står på orderbekräftelsen. Nu börjar man ju att bli både irriterad och fundersam på hur länge man eg ska vänta, hästen går med en sadel som inte passar honom riktigt och som orsakar en del bekymmer. Det var därför som jag bestämde mig för att måttbeställa och satsa på en riktigt bra sadel - om de nu klarar att leverera vad de lovar dvs...

Hade du, eller om någon annan här på Buke, problem med leveranstiden från Ingdams?

De är ju väldigt trevliga o serviceminded på alla andra sätt så det är synd att det inte funkar hela kedjan ut.

Ja... Jag beställde en Passier därifrån... Och döm om min förvåning i onsdags när jag fick den (har behövt skicka tillbaka den 1 gång innan) och den inte passade.
Såhär var det för mig:

Beställde min sadel i slutet av augusti. Olof lovade att den SKULLE passa (14000 för en 2 år gammal Passier med klösmärken, fläckar osv.) för den var alldeles för smal för att jag skulle kunna provrida den så jag fick köpa den utan att ha ridit i den. Men fick den på öppet köp... Han lovade också att jag skulle få den på 3-4 veckor. Efter 4½ vecka fick jag den. Den passade inte. Jag var alldeles förtvivlad och ringde Olof nästa morgon. Han skulle komma.... Men så fick han förhinder... Så skulle han komma... Men så var det någon annan som gick före... Och sen kom han, TVÅ veckor efter jag hade ringt honom.
Så tog han tillbaka sadeln... Han lovade mig att det skulle ta 3 veckor, för att han visste att jag inte hade någon sadel att rida i och att jag höll på att få mitt femtielfte sammanbrott över all skit med alla jävla sadlar. Och så går tiden... 3 veckor... 4 veckor... och så 5 veckor! Så jag fick vänta två veckor för länge, och sen så passar inte ens sadelfan.

Sen så min syrra beställde en Passier Pegasus därifrån... ny... Hon beställde sin 2 veckor efter mig, för hon trodde att hon hade bestä'llt en, men Ingdams hade inte sagt till oss att vi skulle fylla på en ordersedel (det gjorde ju inte jag, men det måste man visst med en ny sadel) så hon beställde inte hennes förräns 2 veckor senare... Fick den efter 6 veckor tror jag, men istället för att ringa henne så har dom lagt sadeln p´å mitt namn, och så ringer dom mig och säger att min sadel är inne. Jaha, jag blir skitglad, då hade det gått 2½ vecka bara! Nähä, när jag ringer till Ingdams hade inte min kommit till Sverige, det var syrrans som var där då....
Och inte nog med det, när man beställer en sadel så får man ju tusen spänn avdrag för sadelprovningen. Men inte jag... De hade glömt bort att dra av dom... Så det var en himla massa strul med det ena och det andra. De fick istället dra av 2000 på syrrans sadel istället.

Menmen...... Suck.
Jag gillar Ingdams, för dom har varit tillmötesgående (har fått två bomviddsändringar och två helomstoppningar till ett värde av 5600, men jag har bara betalt 700 för det...) och jag skiter egentligen i att allt det administrativa inte funkar som det ska. Det jag är så besviken över är att Olof lovade mig att han skulle fixa en sadel, men det har han inte. Jag ahr väntat 2½ månad på den där jävla sadeln och lagt ner 1600 utöver sadelns pris som jag inte kommer få tillbaka. Och det känns jävligt pissigt måste jag säga.

Hej

Hmm, det låter ju inte så lovande precis...Hoppas att du hittar en sadel som passar någon gång! Man är ju väldigt beroende av att ha en fungerande sadel, det går liksom inte bara att ställa av en häst hur som helst...
Jag har fåt ett prel besked på leverans nu men det är dubbelt så lång tid som överenskommet ungefär så man blir ju irriterad och besviken. Det kvittar liksom vems felet är, fabrikens eller butikens, det drabbar ju hästen i slutändan. Mardrömmen vore ju efter så lång väntan att sadeln inte passar trots måttbeställning.

Hade jag varit sadelutprovare/butiksägare så hade jag nog tagit till leveransbeskedet lite så att man har marginaler om det sen blir försenat. Ingen blir ju arg om det kommer tidigare. Det är ju vettigare också för hästägaren som ju kan ta ställning till om han eller hon kan beställa av den butiken eller om man ska leta upp någon annan som kan leverera snabbare.

Nu sitter vi här och väntar och hoppas att det nya beskedet stämmer! Håller en tumme för dig också!

Liknande trådar

Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
609
Senast: skiesabove
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: MissFideli
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 445
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
885
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur