Sv: Passier !

Har tyvärr aldrig ridit i någon. Men vet bara att Passier är en väldigt bra sadel. Ska du köpa ny sadel, så är den att rekomendera.

//Martina

Tack, det är såpass jag förstått med. Alla i stallet rider endast i passier o ska nu köpa sadel till unghästen o provat en passier som ska säljas, ligger mkt bra o jag misstänker att jag kommer att tycka om att sitta i den med, skulle tro att det blir köp. Men eftersom det är ett dyrt märke ville jag höra lite åsikter o erfarenheter:)

Har en Passier till min ponny. Älskar den! Vet inte vilken modell du ska köpa, själv har jag ponny-modellen young champ. Köpte förra året och har varit helnöjd hittills.:rofl:

Jag har suttit i en passier dressyrsadel som var 4 månader, den var stenhård :mad: gillar inte dom..men å andra sidan så har jag inget fett i röva utan sitter direkt på benen så jag behöver en super mjuk sadel :p

Det beror lite på vilken modell.
Hade en ett par månader till pållan (innan hon växte ur den också:eek: )
Bra kvalité på lädret bra säte och den var högt klossad så man fick stöd för övre skänkeln och undre delen kunde arbeta obehindrat. Det var sadeln som hjälpte mig att sluta knipa med knäna så jag var väldigt nöjd med den.

Apo

Varför bytte du inte järnet så du bredda den om hon växt ur den? De flesta av Passiers sadlar går att bygga om

Menar du att alla modellerna är gammalmodiga? Varför? Vilken dressyrsadel väljer du helst istället?

Ja, inte så att dom är dålig på nåt sätt, men det är tunga och lite klumpiga sadlar liksom. Jag föredrar italienska sadlar som Prestige. Men det är givetvis en smaksak..

Ok. Har en Prestige nu, men den passar inte på nya hästen så jag måste byta...

Därför jag inte tror på ställbara bommar av någon sort och för att när pållan radikalt musklade om sig så stämde inte den typen av sadel längre.

Dessutom var bara passieren en "mellansadel" som jag egentligen inte ville ha eftersom den var väldigt sliten och tidigare ägare inte hade skött den.
Den värsta form av synlig vanskötsel jag vet är jack i bakvalvskantens läder och denna sadel hade två. Jag hade den bara medan jag väntade på att sadelmakeriet där jag hade lämnat in min County Competitor till försäljning skulle få in en Albion som jag kunde byta rakt över eftersom Passieren inte levde upp till samma värde som Countyn.

Å den passa så fint å den är så skön att sitta i! Provred igår :)
Blir t att jobba extra...men vad gör man inte ;)

Liknande trådar

Utrustning Har idag en Dominus som är vid i bomvidden, men jag funderar på om den är lite lite för rak, har kollat på en Jaguar bomvidd 28 (vid?)...
Svar
2
· Visningar
227
Senast: Fibusen
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 918
Senast: Görel
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Har häst med rak rygg vid arbete, stora skulderblad och stora bogrörelser och ganska hög manke, kräver riktigt bred kanal. Funderar på...
Svar
7
· Visningar
1 578
Senast: TessanK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Leverera valp vid 12 veckor?