Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Tack, det är såpass jag förstått med. Alla i stallet rider endast i passier o ska nu köpa sadel till unghästen o provat en passier som ska säljas, ligger mkt bra o jag misstänker att jag kommer att tycka om att sitta i den med, skulle tro att det blir köp. Men eftersom det är ett dyrt märke ville jag höra lite åsikter o erfarenheter
Har en Passier till min ponny. Älskar den! Vet inte vilken modell du ska köpa, själv har jag ponny-modellen young champ. Köpte förra året och har varit helnöjd hittills.
Jag har suttit i en passier dressyrsadel som var 4 månader, den var stenhård gillar inte dom..men å andra sidan så har jag inget fett i röva utan sitter direkt på benen så jag behöver en super mjuk sadel
Det beror lite på vilken modell.
Hade en ett par månader till pållan (innan hon växte ur den också )
Bra kvalité på lädret bra säte och den var högt klossad så man fick stöd för övre skänkeln och undre delen kunde arbeta obehindrat. Det var sadeln som hjälpte mig att sluta knipa med knäna så jag var väldigt nöjd med den.
Ja, inte så att dom är dålig på nåt sätt, men det är tunga och lite klumpiga sadlar liksom. Jag föredrar italienska sadlar som Prestige. Men det är givetvis en smaksak..
Därför jag inte tror på ställbara bommar av någon sort och för att när pållan radikalt musklade om sig så stämde inte den typen av sadel längre.
Dessutom var bara passieren en "mellansadel" som jag egentligen inte ville ha eftersom den var väldigt sliten och tidigare ägare inte hade skött den.
Den värsta form av synlig vanskötsel jag vet är jack i bakvalvskantens läder och denna sadel hade två. Jag hade den bara medan jag väntade på att sadelmakeriet där jag hade lämnat in min County Competitor till försäljning skulle få in en Albion som jag kunde byta rakt över eftersom Passieren inte levde upp till samma värde som Countyn.
Hundavel & Ras Jag vet inte om det finns dvärg-/mellanpudlar som är intresserade av jakt, men de är ju en "egen" ras som inte blandas med storpudeln...