Patella upphängning!?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Athina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 230
A

Athina

Hej, jag är spekullant på en häst (föl) som har patella upphängning på ena bakbenet. Enligt ägaren säger hennes veterinär att det kommer växa bort.. Stämmer det?
Är det någon idé att köpa en sådan häst överhuvudtaget för att chansa?

Kommer antagligen inte att köpa henne, det skulle vara om hon gick ner i pris ganska drastiskt... men iaf.

Sv: Patella upphängning!?

Har sett den annonsen oxå. Som det står att vet sagt att det kommer att växa bort stämmer ganske bra, kan dock ta många år innan det är helt borta. Vet ju inte hur mycket upphakning hon har nu. har en 5 åring som har upphakning i bland bara och vad jag vet så har hon inte haft upphakning när hon var liten.

Sv: Patella upphängning!?

Det växer ofta bort på unghästar/föl men det går även operera, vi gjorde det med våran travare och han vann lopp efter det...

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har hamnat i ett dilemma där jag sålde en häst för ett halvår sedan som köparen nu vill häva. Grejen hör till att hästen har... 2
Svar
27
· Visningar
4 346
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 600
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Ganska nyligen flyttade det in en valack till hagen där mitt sto går som enligt tidigare ägare har gått med ston innan. Ganska... 2
Svar
32
· Visningar
2 440
Hästhantering Hej, Har en häst som är 17 år. Hon har sedan jul varit halt i ena bakbenet Det har visat sig vara bakknät och efter undersökning dålig...
Svar
6
· Visningar
325
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka