PC eller Mac?

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Lea
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 53
  • Visningar Visningar 3 272
Sv: PC eller Mac?

4st pc.själv alltså, sen har mamma en och pappa 2.

OT: skulle aldrig byta, vägrar befatta mig med system som från grunden är uppbyggda efter peka-och-klicka metoden.

PC förstås. Även de som har Mac har PC, då Mac är en äkta delmängd av PC.

Mer specifikt har jag personligen tre icke-Mac i kontinuerlig drift. Två till som för tillfället är ur drift i väntan på ett syfte. Ytterligare två som inte är mina men som jag har hand om (familjens). Anledningen är enkel, och hör ihop med det jag skrev i första stycket. Mac är begränsad, och ser ingen anledning att begränsa mig utan att faktiskt få något för det.

Jag tycker det krånglar med SVT Play.
Tror det där programmet redan finns, iaf på den nadra Macen.

Senast ändrad av en moderator:

Mac.

Macbook just nu, men har haft både iBookar, iMacar och PowerMacar tidigare. Samt haft PC med Windows innan dess, och lite parallellt med Macarna.

PC. Alltid haft, och planerar att fortsätta med det. Testat på Mac på universitetet, not impressed. Så håller mig till mina gamla, välkända PC:ar ;)

Inbiten PC-handler. Men jag erkänner. Mac Air frestar mig SVÅRT. Den är så VACKER (ylar hon hysteriskt).

Är det ekonomiskt försvarbart att handla en Mac när alla våra program är för PC?!

Inbiten PC-handler. Men jag erkänner. Mac Air frestar mig SVÅRT. Den är så VACKER (ylar hon hysteriskt).

Är det ekonomiskt försvarbart att handla en Mac när alla våra program är för PC?!

ja, du kan ju köra dubbla system

fusion är grymt, då öppar du pc-programmen i OSX fast ändå i win ;)

Jag hör dig, men du talar ett underligt (för mig svårförståligt)språk :D

Men jag förstår att jag på ett eller annat sätt, med en eller annan förevändning borde ha denna slimmade, tunna lilla läckerbit...

Du talar med kvinnan som har månaden i-landsproblem.

Köpa ny lappis och ny telefon (vikbar) - måste matcha i färg. Jag vill ha vit. Tji balle bacon.

Alltså har jag nu den gamla röda LG:n med i nyans omatchande SE. Jag kan inte LEVA såhär... :D

det där inlägget förtjänar taggar. helt klart! . :D

du får väl ta saken i egna händer då, lacka på! eller sätt på en dekal / skin

Du talar med kvinnan som har månaden i-landsproblem.

Köpa ny lappis och ny telefon (vikbar) - måste matcha i färg. Jag vill ha vit. Tji balle bacon.

Alltså har jag nu den gamla röda LG:n med i nyans omatchande SE. Jag kan inte LEVA såhär... :D

du ska alltså ha

1 Macbook air
1 iPhone (G2)

skit i vikbar ( I will)...

jag har just hittat min matchnings-syster ;)

Mac, men har tillgång till PC med Windows för att komma åt saker från idiotiska företag...

Både och.

PC på jobb och fritid; en handfull maskiner i hushållet för olika behov och användare.

Mac av nostalgi. En Mac 128, en Mac 512, en Mac 512 uppgraderad till Plus, en Mac Plus, en halvfrisk Mac SE30, nån Mac II och en Mac Classic. Fast den är så ny så den räknas nästan inte. ;)

Jo, och så en VIC64 och två Spectrum48 nånstans på vinden. Kanske en ZX81 också. :angel:

Liknande trådar

IT & mobiler Härom dagen fick jag nedanstående meddelande på min dator. Det går inte att klicka på knapparna och jag kommer inte in i datorn. När...
Svar
11
· Visningar
452
Senast: Görel
·
IT & mobiler Någon här som vet om man kan göra något åt att laptopens bildskärm tappar ljusstyrka? Kan man åtgärda eller byta ut skärmen på något...
Svar
2
· Visningar
173
Senast: MJLee
·
IT & mobiler Kanske finns det någon mer teknisk än mig. Kalasdags och kompisarna önskar sig vbucks, alltså valutan i Fortnite. Det är oklart vilka...
Svar
6
· Visningar
605
Senast: AlinaT
·
IT & mobiler Jag drunknar i skärmtid; jobbar framför en skärm hela dagarna, slösurfar ledig tid på jobb och hemma. Nu känner jag att det räcker...
Svar
5
· Visningar
463
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka