PC vs Mac?

Sv: PC vs Mac?

Hej!

Går nånting sönder i våra macar fixar vi det hemma..

Har haft mac i 7 år och aldrig behövt skicka in nån av dom. Vår äldsta är verkligen 7 år och har kört utan problem hela tiden. När vi vill byta nåt gör vi det?? Förstår inte liknelsen alls?? Kan det vara att du helt enkelt inte vågar testa att göra saker själv med macen?

Vi har förstås inte skickat in några pcs heller- vi fixar dom också hemma, så länge det går.

Det jag gillar bäst är, som många andra redan sagt, att med mac tar man upp den ur kartongen och kör. Sen kan man ladda ner mängder med program på mycket enkelt sätt. Tom jag som från början mest hatade datorer har insett hur mycket skoj man kan ha med dom, nu när datorn arbeta MED mej.

Mer produktiv tid mao:-).

/ Lavinia, som nu ska återgå till studierna.

Sv: PC vs Mac?

bekymret med att stoppa in andra delar till en mac är att de bör vara specade att passa, då det är problem med drivrutiner och kompatibilitetsproblem.. däremot så är det specat för mac är det ju bara att bytta (Sitter själv på mac och haft ett flertal).. alla intel cpuer fungerar inte i moderkorten trotts att det är samma sockel (dvs passar fysiskt).. förvisso finns bekymrem hos andra fabrikat, men där kan man ofta ta sig till moderkortstillverkarens hemsida och uppdatera om stöd skulle saknas.. betydligt bättre stöd hos andra iaf.. däremot köper man en likadan cpu eller en annan som samma produkt erbjuds med som kombo har man inga problem..

däremot så tycker jag inte man ska ha så mycket hybris för att kunna byta ut saker.. för egen del finner jag en dator pensionerad när det är dags att byta delar av hårdvaran, om vi bortset från lagringsutrymme och ram.

Liknande trådar

Fritid ... är det någon här inne som åkt det och kan berätta lite om hur det funkar och hur det ser ut? Jag ska åka upp och hälsa på en kompis... 2
Svar
30
· Visningar
1 475
Senast: Mineur
·
Mat I mitt yrke blir jag ofta bjuden på framförallt fikabröd, men även mat av olika slag. Jag hälsar ofta på hemma hos människor och i stort... 2 3
Svar
44
· Visningar
3 002
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb En kollega till mig började jobba i våras och det funkar inte bra. Personen har helt enkelt för många skador på bussarna och nu är det...
Svar
10
· Visningar
794
Senast: Tuvstarr
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
681
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka