K
KHallberg
Hej! Min häst är väldigt het när jag både hoppar och rider ut. Just nu rider jag på ett 3-delat Pessoa med två ringar men hon drar ändå tyglarna ur händerna på mig (ja, vi har kollat så det inte är något med tänderna/munnen) och jag red länge på att vanligt 3-delat men det var väldigt svårt, nästan omöjligt, att hålla in henne. Jag har börjat fundera på ett Pelhambett, jag kan inte så jättemycket om det men min kompis har exakt samma problem med sin ponny och hon tycker Pelham funkar jättebra.
Hur ligger Pelham i munnen på hästen? Jag vill inte att det ska vara alldeles för hårt, min häst är het pga glädje och det vill man ju självklart inte ta ifrån henne men det är väldigt jobbigt när hon drar så mycket så jag tappar tyglarna och när hon ruuusar mot hindert.
Vad tycker ni? Ska man prova ett 3-delat Pelhambett eller ska jag fortsätta att försöka träna bort det? Och sen finns det något som heter Baby Pelham, vad är skillnaden? :-)
Hur ligger Pelham i munnen på hästen? Jag vill inte att det ska vara alldeles för hårt, min häst är het pga glädje och det vill man ju självklart inte ta ifrån henne men det är väldigt jobbigt när hon drar så mycket så jag tappar tyglarna och när hon ruuusar mot hindert.
Vad tycker ni? Ska man prova ett 3-delat Pelhambett eller ska jag fortsätta att försöka träna bort det? Och sen finns det något som heter Baby Pelham, vad är skillnaden? :-)