Pellets i müsli

Sv: Pellets i müsli

jamen riktiga popcorn??? som man äter själv?

mina müsli blandingar har också någon specialbehandlig med värme av majsen, men jag tycker inte det ser ut som popcorn direkt.

Tja, ser ut som svullna majskorn 1x1cm ungefär, som är mjuka och delar man dem är det popcornkonsistens inuti, så tekniskt är de ju poppade om man jämför med tex majsen som är i Salsas foder som är krossade till typ corn flakes. Smakat dem själv och ja, de smakar popcorn, :D sega sådana vilket inte är så konstigt, det blir ju vanliga också bara de legat i rumsluft några timmar.

Jo, det vet du väl?:p

Det är därför man inte ska väga/mäta mängden havre/pellets till hästen utan RÄKNA!:idea:

*KL*

Jag vet inte hur Hestekraften ser ut idag för jag fodrade med det i början när det kom till Sverige för si så där 100 år sedan. På den tiden fanns det pellets i det iaf.
Blöter man fodret fortfarande eller ger man det torrt? Förr skulle det blötas iaf o blev som en äcklig sörja

:bump: Nu kanske tom jag kan börja gilla Krafft. :D Ska bli hemskt intressant vilka näringsvärden de lägger in i sina nya müslisorter.

*KL*

Jag vet inte hur Hestekraften ser ut idag för jag fodrade med det i början när det kom till Sverige för si så där 100 år sedan. På den tiden fanns det pellets i det iaf.
Blöter man fodret fortfarande eller ger man det torrt? Förr skulle det blötas iaf o blev som en äcklig sörja

Vet ingen som blöter, och jag ger torrt. Händer dock inget speciellt med det om man blöter det, utom att 'lucernpulvret' blir gröt och popcornen simmar ;)

Jag skärskådade min HK igår, och efter att ha i pinrcip SILAT femton litermått hittade jag eeeen liten rackarns pellets. Skulle tro det är lucern. Gick utan problem klämma sönder mellan tummen och pekfingret.

Men som sagt, en på 15 liter hittade jag, så inte så konstigt att jag tyckt att 'det är pelletsfritt'. Fast det är det inte, det innehåller pyttelite med smååå mjuka pellets, precis som Kirre skrev.

Bra info.

Men min kuse vägrar att äta Kraffts, men älskar Hestekraften

Kraffts är t o m dyrare:confused:

kl

Jag kan inte förstå varför jag skulle inhandla 5 olika fodersorter, ställa mig och stöpa, sen lägga till vitaminer , mineraler osv osv istället för att köpa en färdig säck foder?

jag använder mustang, har använt både musli och pelletsen beroende på vad hästen behöver i näringsväg. märker ingen skillnad alls på hästen om det är pellets el musli. Dock gillar jag inte heller att krafft har så smuliga pellets som dammar, ger därför inte krafft.

ni som är oroliga för ojämn giva, ger ni hästen exakt samma mängd morötter/äpplen osv varje dag också?

Precis. Och se det "live". Förstår inte varför de inte skriver ut innehållet på sin hemsida. :confused:

Och priset, självklart.

det ser inte ut som popcorn! :p

bara som uppsvälld/uppblåst majs. så ser "min" majs också ut.

det ser inte ut som popcorn! :p

bara som uppsvälld/uppblåst majs. så ser "min" majs också ut.

Live ser det ut som poppad majs, inte uppsvälld (om det inte var så du menade).

'Människopopcorn' är ju vita och betydligt.. hmm.. skrynkligare typ.. dock.

Hursom, hästarna gillar sitt popcornfoder. Hmm man kanske skulle kolla om de käkar riktiga popcorn med ,)

Vi fodrar med Eggersman idag men det blir lite krångligt med återförsäljare. Jag har tittat lite på Kraffts värden (musli) och de fungerar bra med grovfodret.
Jag ska iväg idag (om allt funkar) och köpa några säckar Krafft Musli Grön. Återkommer med pris och "smakrescension" senare!

Om någon är intresserad kan jag ta ett foto också.

M

Liknande trådar

T
Foder & Strö Hur kan Super-G från Fibergi ge det där lilla extra som inte andra kraftfoder gör? Jag kan inget om foder men börjar fundera nu när vi...
Svar
10
· Visningar
1 363
Senast: traff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Balkong 2025
  • Ögonfärg
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur