Pendla till universitet?

Jag pendlade 1.5 h enkel väg till univ I 4 år. För att kunna behålla hästarna. Jag kan inte rekommendera det alls eg. Man hamnar helt utanför studentliv och klassen, man hoppar över allt som inte är obligatoriskt (men som skulle hjälpa) och så vidare. Dessutom sliter det oerhört.

Men om man är motiverad och vill det så går det! Så är det spara pengar du vill osv kommer det säkert fungera.
 
Jag pendlade 1.5 h enkel väg till univ I 4 år. För att kunna behålla hästarna. Jag kan inte rekommendera det alls eg. Man hamnar helt utanför studentliv och klassen, man hoppar över allt som inte är obligatoriskt (men som skulle hjälpa) och så vidare. Dessutom sliter det oerhört.

Men om man är motiverad och vill det så går det! Så är det spara pengar du vill osv kommer det säkert fungera.
Tycker du har bra perspektiv! Allting har ett pris.
Frågan är var man är villig att betala.
 
Jag flyttade hemifrån direkt efter studenten för att studera på högskola många mil bort.
Första terminen var mycket lära känna dom andra i klassen för att komma in i det hela.

Sen gjorde jag "misstaget" att jag flyttade hem till och blev sambo efter mindre än ett år. . Och det ångrar jag verkligen att jag gjorde.
Jag tappade enorm mycket kontakt med klassen och det blev väldigt stressande då vi vissa dagar hade uppgifter som gjorde att vi var på plats Från morgon till kväll. Spec som jag inte då hade körkort blev jag väldigt låst till bestämda tider för att bli hämtad. Och med det mycket pysslande och samtal som att kan du vänta 20min, nej det drar ut på tiden säg en timme osv.

Då bodde vi bara ca 25 min bort men det räckte för att krångla till det.

I efterhand skulle jag ha gjort annorlunda. Ung och nykär, och sen inte trivas i just det studentboendet jag hade var ingen bra kombination för mig. 😅
 
Jag hade inte orkat. Jag veckopendlar samma sträcka till staden där mitt universitet ligger men det hade aldrig funkat för mig att köra varje dag. Det är säkert olika för olika program men mitt är ganska intensivt och tufft, det är långa dagar ändå och jag skulle inte hinna plugga och vila tillräckligt om jag skulle behöva pendla. Jag tycker att jag missar mycket socialt bara av att åka hem på helgerna (vilket jag gör för att komma hem till hästarna)…
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 022
Senast: Whoever
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 858
Senast: kolblakkur
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 811
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 373
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Boräntorna
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp