Pendlande temp tik 62 dygn

Jag förstÄr dig,det Àr dötrist att sitta o vÀnta + att man blir trött.
Men det Àr bara o hÀrda ut, ut kommer dom pÄ ett eller annat sÀtt (sÀger jag hurtbulligt ) :D
Ja de Ă€r sant de â˜ș Har bĂ€ddat pĂ„ madrass i v-rum för o slippa att hon lĂ€gger sig under sĂ€ngen som hon visat intresse för đŸ˜‚đŸ™ŒđŸ»
 
Jag som inte ens Àger tiken börjar bli lite orolig, Àr hon parad mer Àn en dag?
Vavvor/hundar med fÄ valpar (vilket din sÄg ut att ha) kan bli utan vÀrkar dÄ en valps pÄverkan inte rÀcker för att det ska komma till ett vÀrkarbete.
 
Jag som inte ens Àger tiken börjar bli lite orolig, Àr hon parad mer Àn en dag?
Vavvor/hundar med fÄ valpar (vilket din sÄg ut att ha) kan bli utan vÀrkar dÄ en valps pÄverkan inte rÀcker för att det ska komma till ett vÀrkarbete.
Ja jag börjar stark undra va de Àr som hÀnder. Pratar med vetten varje dag och hon sÀger att jag ska ha is i magen.
hon har ju hanen omkring sĂ„ att dom kan ha fĂ„tt till de senare i köper Ă€r inte omöjligt. Men med tanke pĂ„ temp matvĂ€gran bĂ€dda de mm. SĂ„ borde de ju vara hĂ€r nu🙈😔undrar om de Ă€r nĂ„tt som faktiskt Ă€r fel. Hennes temp gick upp idag för nĂ„gra timmar sedan och Ă€r pĂ„ 38.0 igen.
 
Jag som inte ens Àger tiken börjar bli lite orolig, Àr hon parad mer Àn en dag?
Vavvor/hundar med fÄ valpar (vilket din sÄg ut att ha) kan bli utan vÀrkar dÄ en valps pÄverkan inte rÀcker för att det ska komma till ett vÀrkarbete.
Men nu lÀste jag igen. SÄ de kan alltsÄ va sÄ att de inte blir vÀrka arbete för en valp??
 
Ja,det Àr jÀtte vanlig, jag skulle nog be vet att fÄ besöka nu nÀr tempen gÄtt upp igen o inget hÀnder. Better safe then sorry.
De Ă€r ju faktiskt sant de du sĂ€ger â˜ș Ska ringa imorgon o prata med dom om dom inte kommit dĂ„. Försöka fĂ„ en tid innan helgen vore ju bra .
 
De Ă€r ju faktiskt sant de du sĂ€ger â˜ș Ska ringa imorgon o prata med dom om dom inte kommit dĂ„. Försöka fĂ„ en tid innan helgen vore ju bra .
AlltsÄ du borde inte ringa utan du borde Äka dit och fÄ henne undersökt om du misstÀnker att nÄgot inte stÀmmer. Ett ultraljud kan visa om valparna lever och om de mÄr bra eller börjar bli stressade till exempel. Man kan ocksÄ mÀta progesteron för att se om valpningen Àr pÄ gÄng eller bör ha kommit igÄng, dÄ progesteronet sjunker innan och under valpning. Det kan ingen veta via telefon. Det Àr tyvÀrr vanligt med dÄligt eller inget vÀrkarbete hos chihuahuor, vanligt att de behöver kejsarsnittas. Vilket dygn Àr hon pÄ nu?
 
AlltsÄ du borde inte ringa utan du borde Äka dit och fÄ henne undersökt om du misstÀnker att nÄgot inte stÀmmer. Ett ultraljud kan visa om valparna lever och om de mÄr bra eller börjar bli stressade till exempel. Man kan ocksÄ mÀta progesteron för att se om valpningen Àr pÄ gÄng eller bör ha kommit igÄng, dÄ progesteronet sjunker innan och under valpning. Det kan ingen veta via telefon. Det Àr tyvÀrr vanligt med dÄligt eller inget vÀrkarbete hos chihuahuor, vanligt att de behöver kejsarsnittas. Vilket dygn Àr hon pÄ nu?
Och dÀr kom vetten in o sa sitt :love: (ifall ts inte vet det redan)
Enl ts inlÀgg Àr det dag 55, men tempsÀnkningen som sen gick upp o stannade dÀr fick mig att reagera
 
Och dÀr kom vetten in o sa sitt :love: (ifall ts inte vet det redan)
Enl ts inlÀgg Àr det dag 55, men tempsÀnkningen som sen gick upp o stannade dÀr fick mig att reagera
Ja tempsÀnkningen och tikens beteende tydde ju absolut pÄ att nÄgot var pÄ gÄng. Lite orovÀckande att hon nu lugnat sig igen och tempen verkar hÄllas kvar pÄ en högre nivÄ istÀllet för att pendla.
 
Ja tempsÀnkningen och tikens beteende tydde ju absolut pÄ att nÄgot var pÄ gÄng. Lite orovÀckande att hon nu lugnat sig igen och tempen verkar hÄllas kvar pÄ en högre nivÄ istÀllet för att pendla.
Tog tempen nu och dÄ lÄg den pÄ 37.4 igen o igÄr kvÀll sÄ va den pÄ 37.8
SÄ undra om jag rÀknat fel pÄ datum . Hon Àr pigg o Àter nu igen , köpt mjuk mat frÄn djuraffÀren med hög protein halt i ... efter den maten sÄ börja hon Àta lite av varje igen, hon visar ingenting pÄ obehag eller sjuk.
 
Tog tempen nu och dÄ lÄg den pÄ 37.4 igen o igÄr kvÀll sÄ va den pÄ 37.8
SÄ undra om jag rÀknat fel pÄ datum . Hon Àr pigg o Àter nu igen , köpt mjuk mat frÄn djuraffÀren med hög protein halt i ... efter den maten sÄ börja hon Àta lite av varje igen, hon visar ingenting pÄ obehag eller sjuk.
Men du - en erfaren veterinÀr i trÄden har sagt att du ska vara orolig och att du nog ska besöka veterinÀr.

Är det inte bĂ€ttre att verkligen göra det istĂ€llet för att gissa?
Om allt Àr OK sÄ har du i alla dfall fÄtt ett kvitto pÄ det. Om allt Àr pÄ vÀg att gÄ Ät helvete sÄ har du en chans att allt blir bra.
 

Liknande trÄdar

Hundavel & Ras DrÀktig Ridgeback. Vi parade henne den 17,18,19 och 20 Oktober. Vi har hannen ocksÄ och de har fÄtt en kull för 3 Är sen med 13 friska...
Svar
18
· Visningar
4 743
Senast: regina11
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Göra inlĂ€gg med mobilen
Tillbaka
Upp